مازندران/

گسترش ویلاسازی در دماوند

رئیس انجمن دوستداران دماوند از نگرانی درباره گسترش ویلاسازی در ارتفاع 2500 متر به بالا در این قله خبر داد و خواستار حفاظت از ارتفاعات این منطقه شد.

طاهری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با بیان اینکه امروز در ارتفاع بالای 2500 متر ساخت‌و‌ساز ویلایی صورت می‌گیرد، گفت: اطلاعات دقیق داریم که در برخی مناطق حتی لوله‌های آب کشیدند و می‌خواهند به عنوان زمین کشاورزی در زیر قله دماوند ساخت و ساز کنند.

وی افزود: هدف ما این است که از ارتفاع 2500 متر به بالا در قله دماوند حفاظت شده اعلام شود تا نتوانند در آن دخل و تصرفی صورت دهند.

رئیس انجمن دوستداران دماوند با اشاره به تهدید خاک این منطقه تصریح کرد: خاک‌های این منطقه به دلیل وجود بیش ازحد دام و استفاده بی‌رویه کوهنوردان دچار فرسایش شدید شده است.

طاهری با تاکید بر اینکه ثبت جهانی دماوند کار ساده‌ای نیست،گفت: ثبت آثار تاریخی به راحتی صورت می‌گیرد ولی ثبت آثار طبیعی به این سادگی نیست و چون ثبت آثار طبیعی یونسکو در آسیا خیلی کم است این امر زمان‌بر بوده و به این راحتی هم نمی‌شود آن را ثبت کرد.

وی با اعلام اینکه شناسایی و حفاظت از گونه‌های در حال انقراض گیاهی و جانوری از آیتم‌های ثبت جهانی است، افزود: امروز چرای بیش از اندازه دام‌ها در این منطقه صورت می‌گیرد که این امر به محیط زیست این مجموعه صدمه وارد می‌کند/س

برچسب ها: گسترش ، ویلاسازی ، دماوند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.