بندرعباس /

برداشت بیش از 26 هزار تن ذرت دانه ای در رودان

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان رودان گفت: با آغاز فصل برداشت ذرت دانه ای از مزارع این شهرستان 26 هزار و 625 تن محصول ذرت دانه ای تا پایان فصل از مزارع این شهرستان برداشت می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس مجید اعمی با اشاره به اینکه رودان در زمینه سطح زیر کشت و تولید ذرت دانه ای رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده است؛ افزود: رودان با 425 هکتار سطح زیر کشت یکی از شهرستان های مهم در زمینه تولید ذرت دانه ای در هرمزگان می باشد.
وی ،تعداد بهره برداران در زمینه تولید این محصول در رودان را 39 نفر اعلام و افزود :کاشت ذرت دانه ای از سال 85 با سطح زیر کشت 25 هکتار در این شهرستان آغاز شد که امروزه با استقبال کشاورزان و حمایت های دولت،سطح زیر کشت این محصول در منطقه به 425 هکتار افزایش یافته است.
مدیرجهاد کشاورزی رودان،زمان کاشت محصول ذرت در این شهرستان را از 15 مرداد تا اوائل شهریور و زمان برداشت آن را نیز 15 دی تا 15 بهمن ماه عنوان کرد.
وی روش کاشت ذرت دانه ای در رودان را بطورکامل مکانیزه و با استفاده از دستگاه های ردیفکار و برداشت آن را نیز با استفاده از کمباین عنوان کرد و افزود:محصول تولید شده جهت مصرف به بازارهای داخلی نظیر مشهد،کرمان و اصفهان عرضه می شود.
مدیر جهاد کشاورزی رودان اظهار کرد: هم اکنون یک سوم از اراضی و سطح زیر کشت ذرت دانه ای در منطقه مجهز به سیستم آبیاری بارانی می باشد.
اعمی؛‎نظارت بر کاشت،داشت و برداشت محصول،اختصاص دو دستگاه ردیفکار جهت کاشت مکانیزه،ارایه مشاوره های کارشناسی جهت افزایش کیفیت و تولید محصول ‏و توزیع نهاده های کشاورزی را از جمله خدمات ارایه شده به‏‎ ‎کشاورزان ‏اعلام کرد‎‏. ‏
به گفته وی پارسال از 400 هکتار سطح زیر کشت در شهرستان رودان 22 هزار تن ذرت دانه ای برداشت و روانه بازار عرضه و تقاضا شد.
رودان یکی از قطب های کشاورزی استان هرمزگان است وهم اکنون 38 هزارهکتار از وسعت شهرستان زیر کشت محصولات باغی و زراعی است./س

برچسب ها: برداشت ، ذرت ، رودان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.