کارشناس سوري:

حمايت مردم ؛ علت موفقيت ارتش سوريه

کارشناس سوري گفت حمايت مردم از ارتش سوريه از علل موفقيتهاي نيروهاي سوري در مقابله با گروههاي تروريستي مسلح در اين کشور است.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ابراهيم زعير پژوهشگر مسائل راهبردي درباره علل پيشروي ارتش سوريه گفت ارتش سوريه مصمم است که سرزمين اين کشور را از وجود همه تروريستها و قاتلان پاکسازي کند به همين سبب در اين اواخر به موفقيتهاي زيادي به ويژه در ريف دمشق و حلب و ادلب و مناطق  ديگر دست يافته است.

وي افزود اگر عزم و روحيه بالاي ميهن پرستي ارتش سوريه و حمايتهاي مردمي از عمليات ارتش نبود اين موفقيتها حاصل نمي شد . مردم در همه مناطق از ارتش مي خواهند که مناطقشان را از وجود گروههايي تروريستي که خرابکاري مي کنند پاکسازي کنند .زعير گفت حمايتهاي مردمي باعث موفقيت ارتش در پاکسازي بسياري از مناطق شده است .زعير درباره علت متوسل شدن گروههاي مسلح به انفجارها گفت اين شيوه تروريستي عليه بيگناهان بيانگر شکست طرحي است که گروههاي تروريستي با دستور آمريکا و اعراب خليج فارس اجرا مي کنند .

وي افزود عمليات تروريستي در واقع انتقام از سوريهاست که در مقابل اين گروههاي مسلح ايستادگي کرده اند .وي افزود جنايت ديروز در منطقه سلميه در استان حماه يکي از اين نمونه جنايتهاست. تروريستها در مقابل گروههاي تروريستي ايستادگي کردند و به هيچ وجه اجازه ورود به اين منطقه را ندادند حتي آنهايي که از مخالفان حمايت مي کردند با هرگونه متوسل شدن به سلاح  عليه دولت مخالفت کردند به همين سبب اين گروهها تلاش کردند انتقام بگيرند .

زعير درباره انتقادات بان کي مون دبير کل سازمان ملل متحد و اخضر ابراهيمي فرستاده سازمان ملل متحد به سوريه از طرفهايي که دو طرف بحران را در سوريه مسلح مي کنند گفت اين دو نفر در تلاشند دو طرف را مسئول بدانند اما به علت حقيقي ادامه خشونت و نبرد و جنايت و تروريسم اشاره نمي کنند .

آمريکا فرمانده عمليات تروريستي در سوريه است و مزدوران شبکه القاعده و ديگر سازمانهاي تروريستي را فرماندهي مي کند و برخي کشورهاي عرب خليج فارس نيز حمايت مالي را بر عهده دارند بنابراين اين گروهها به همراه آمريکا مسئول هر قطره خوني هستند که در سوريه به زمين ريخته مي شود به همين سبب با همبستگي هرچه بيشتر مي توان در مقابل کشتارها ايستادگي کرد .
برچسب ها: سوریه ، ارتش ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار