بندرعباس /

هرمزگان آخرین استان کشور در شاخص راههای روستایی است

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: علیرغم اقدامات حوب دولت نهم و دهم در توسعه راهها همچنان هرمزگان آخرین استان در شاخص راههای روستایی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس مهدی زندیه وکیلی وی با بیان اینکه در مجموع بیش از 120 هزار واحد مسکن مهر در استان هرمزگان در حال احداث است، افزود: یکی از تقاضای متقاضیان مسکن مهر اجرای مجدد طرح معافیت نقل و انتقال است، زیرا در قانون برنامه چهارم پیش شده بود که انبوه سازان از اولین مالیات نقل و انتقال معاف هستند که متاسفانه با اتمام برنامه چهار این ماده حذف و هزینه ای جهت نقل و انتقال از متقاضیان دریافت میشود.

زندیه وکیلی افزود: از آنجائیکه طرح مسکن مهر برای خانه دارد شدن اقشار کم درآمد است با حذف این قانون باید بین 300 تا 400 هزار تومان در زمان تحویل واحدها پرداخت کنند که این امر موجب افزایش فشار مالی به این اقشار زحمت کش و کم درآمد جامعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه راههای استان هرمزگان به لحاظ صنعتی و اقتصادی بودن استان کارکرد ملی دارد، افزود: در این جلسه از نمایندگان مجلس تقاضا شد تا در لایحه بودجه 92 بحث تخصیص اعتبارات توسعه راههای اصلی و شریانی استان با نگاه ویژه ای دیده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان تصریح کرد: روزانه شش هزار تریلر جهت تخلیه و بارگیری کالا وارد استان هرمزگان می شود و ترافیک زیادی را به جاده های استان تحمیل کرده است در صورتیکه اعتبارات توسعه راهها و تبدیل بزرگراه بندرعباس - سیرجان به آزادراه دیده شود دیگر شاهد ترافیک و سایر مشکلات نخواهیم بود.

وی همچنین با اشاره به راههای روستایی افزود: علی رغم تاکیدات و تلاش های دولت نهم و دهم در توسعه راههای روستایی همچنان استان هرمزگان در رده آخر کشوری قرار دارد، که نمونه آن تنها برخورداری 10 درصد راههای روستایی شهرستان بشاگرد از نعمت زیرسازی و جاده آسفالته است./س

برچسب ها: شاخص ، روستایی ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.