اخبار جنجالي از حواشي انتخابات کنست رژيم صهيونيستي:

استقبال کم ساكنان اراضي اشغالي/گزارش 65 مورد تخلف انتخاباتي

انتخابات رژيم صهيونيستي از صبح امروز آغاز شده است و در حاشيه آن اتفاقاتي نيز افتاده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه يديعوت آحارونوت، پليس رژيم صهيونيستي اظهار داشته كه 65 پرونده در مورد تخلفات مرتبط با انتخابات و جرائم غير قانوني در اين باره را باز كرده است. "نیسیم مور" فرمانده پلیس بخش عمليات اظهار به روزنامه "يديعوت آحارونوت" گفته است كه بيشترين "شكايات در مورد تهديدها، هرج و مرج ها و برداشتن و تخريب پوسترهاي تبليغاتي بوده است."



در عين حال، منابع خبري از استقبال كم ساكنان اراضي اشغالي از انتخابات كنست رژيم صهيونيستي خبر دادند.

كميسيون عالي انتخابات اسرائيل طي بيانيه اي اعلام كرد پس از گذشت چندين ساعت از آغاز انتخابات كنست در اراضي اشغالي تنها 11% از افراد واجد شرايط در اين انتخابات شركت كردند.


از سوي ديگر، "شلي يحيموويچ" رهبر حزب كارگر رژيم صهيونيستي مدعي شد كه "افزايش تعداد راي دهندگان مي تواند فرصتي را براي شكست دادن نتانياهو بوجود آورد."

وي همچنين پس از راي دادن در حوزه راي شهر "تل آويو" اظهار داشت "اين يك رويا نيست، ما مي توانيم كاري كنيم كه نتانياهو ديگر نخست وزير نشود." وي همچنين با تشويق صهيونيست ها به راي دادن گفت "از خانه هاي خود بيرون بياييد، تنبلي نكنيد ما مي توانيم."

"تزيپي ليوني" رهبر حزب جنبش نيز در هنگام راي دادن در مدرسه اي در "تل آويو" اظهار مدعي شد كه "من اميد خود را به صندوق راي انداختم اميدم براي كل رژيم صهيونيستي."

وي همچنين با اطمينان اظهار داشت "وقتي نتايج اعلام شوند من لبخند خواهم زد."

همچنين كميته انتخابات مركزي رژيم صهيونيستي مدعي شده كه در حوزه هاي اخذ راي شهر "بيت المقدس" شكاياتي مبني بر "نامناسب" و "تحريك آميز" بود لباس برخي از راي دهندگان دريافت نموده اند.

اين كميته نيز اظهار داشته كه نمايندگاني را براي بررسي اين موضوع به حوزه هاي انتخابيه اعزام نموده است.

در خبري ديگر، صبح امروز عده اي از معترضين در شهر "رمات گان" در نزديكي تل آويو در ايستگاه اتوبوسي در نزديكي حزب "كاديما" پوسترهاي تبليغاتي را به اتش كشيدند.

پليس رژيم صهيونيستي به آنان هشدار داده، با اين حال بخشي از ايستگاه آسيب ديده است.

با وجود اينکه رقابت هاي انتخاباتي به نفع بنيامين نتانياهو، نخست وزير کنوني اسراييل تمام شد و نظرسنجي ها نشان مي‌دهد او بيشترين شانس را در تشکيل دولت آينده دارد، او همچنان نگران است و فضايي متشنج در کادر انتخاباتي او ملاحظه مي‌شود.

نتانياهو، امروز که براي دادن راي در برابر دوربين ها حاضر شد، تلاش کرد اين نگراني را پنهان کند. اما با وجود اين بايد گفت براي اکثر اسراييلي ها فاش شده است که نتانياهو آراي دهها هزار نفر از راي دهندگان و ده کرسي را حداقل از دست داده است. او رقابت هاي انتخاباتي خود را به اين اميد آغاز کرد که ائتلاف او با حزب اويگدور ليبرمن باعث شود تعداد کرسي هاي بيشتري به دست آورد و اين تعداد از 42 کرسي به 45 کرسي برسد، اما نظرسنجي هاي اخير نشان مي‌دهد که او فقط به 32 کرسي دست يافته است. به همين سبب او و دوستانش تلاش مي‌کنند در ميان راي دهندگان شور ايجاد کنند.

روزنامه الحيات در اين زمينه مي نويسد: نتانياهو امروز تا حدي ضعيف به نظر مي‌رسد. او امروز هدف انتقادهاي شديد، حتي از سوي اعضاي ليکود، قرار دارد، و اين مسئله اي بود که نتانياهو هيچ وقت آن را پيش بيني نمي‌کرد.

يکي از سران حزب "ليکود-خانه ما"، در پي کاهش شديدي که در نظرسنجي ها مشاهده شد، گفت: ما در برابر يک فاجعه قرار داريم و به اين ترتيب نظر بخش گسترده اي از سران حزب را اعلام کرد. احساس غالب در ميان اعضاي حزب اين است که پيروزي احتمالي نتانياهو، به گونه اي که بتواند دولت آينده را تشکيل دهد، مانند سخن اين شاعر است که گفته: اين پيروزي بدتر از شکست است. نبرد وي براي باقي ماندن در نخست وزيري، تلخ تر و شديدتر خواهد بود.

کاهش اقبال عمومي نتانياهو دلايل زيادي دارد. قويترين ضربه را واشنگتن به او زد. درز اظهارات اوباما مبني بر اينکه نتانياهو منافع سياسي اسراييل را نمي‌فهمد، در چارچوب اين ضربه قرار مي‌گيرد.

در ادامه اين تحليل آمده است: در صورت نخست وزيري مجدد نتانياهو، مشکل او فقط موضع مخالفان نيست، بلکه بحران پيش آمده در روابط واشنگتن و تل آويو است که روز به روز شديدتر مي‌شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار