معاون پژوهشی علوم عنوان کرد؛

ارتباط صنعت با دانشگاه هدف اصلی دوره دکترای پژوهش محور است

راه اندازی دوره دکترای پژوهش محور یکی از برنامه های وزرات علوم برای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران  حاضر در محل ؛  مهدی نژاد نوری معاون پژوهشي وزارت علوم تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاحیه شانزدهمین دوره کنگره سراسری دولت، صنعت و دانشگاه برای توسعه ملی با استفاده از پژوهشهای هدفمند و کاربردی باید یک معماری از نیازهای کشور را در آینده داشته باشیم و کار اصلی پست های علمی در دانشگاهها کار برای آینده است و بیشترین توان ما باید مبنی بر نیازهای شناخته شده کشور درج شود.

وی افزود: جهش های علمی اگر مبتنی بر فلسفه روشنی نباشد در ذهن محقق شکل نخواهد گرفت و باید توجه خوبی به کل چرخه ایده تا بازار داشته باشیم. و در نظام ملی نوآوری هم این چرخه جایگاه ویژه ای دارد که باید مورد توجه قرار  گیرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حمایت از ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: صنعتی که نتواند نیاز خود را شناسایی کند اولین مانع در مسیر پیشرفت است و باید انگیزه حرکت در مسیر نوآوری توسط صنعت تقویت شود و همیشه صنعت کشور در حال تحرک و پویایی باشد.

دکتر  مهدي نژاد نوری در ادامه گفت: مشکل ما در حال حاضر نداشتن راه کارها و راه بردها و سازمان و ساختار نیست و این مشکل محقق کردن تمام یافته های فکری است.

وی با اشاره به قانون حمایت از شرکتهای دانشگاهیان ادامه داد: تحقیقات در سیستم وزارت علوم برای این بود که دانشگاههای کشور در تحقیقات و پژوهش و فن آوری نقش کلیدی و اساسی داشته باشند و وزارت علوم باید سیاست های واحد و هدفمند کردن فعالیت ها را محقق کند.

دکتر  مهدي نژاد نوری تصریح کرد: برای اجرای کردن طرح های دانش محور در کشور از منابع وزارت علوم استفاده کرده ایم و خواست های علم و فن آوری را که محل استقرار شرکت های دانش بنیان بوده از 14 واحد 31 رسانده ایم.

وی با تشکر از برگزار کنندگان شانزدهیمن کنگره همکاری های دولت و دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی خاطر نشان کرد: این کنگره در برجسته سازی و تدوین موضوعات می تواند نقش زیادی داشته باشد و دغدغه ارتباط صنعت و دانشگاه را زنده نگه دارد و با تبادل اطلاعات و فرهنگسازی راه کارهای خلاقانه ای را در جهت ارتباط صنعت و دانشگاه ارائه دهد.

گفتنی است؛ شانزدهمین کنگره همکاری های دولت و دانشگاه و  صنعت برای توسعه های ملی امروز با حضور معاونین وزارت علوم روئسای دانشگاهها ، محققین و پژوهشگران و دانشجویان در محل سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران آغاز به کار کرد و تا فردا به کار خود ادامه خواهد داد./ع2
برچسب ها: دانشگاه ، دکترای ، پژوهش ، محور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار