صنعت براي دستيابي به نوآوري؛

نيازمند استفاده از يافته هاي علمي دانشگاه ها است

برای دستیابی به نوآوری و ارائه محصولات جديد ،صنعت باید به سمت دانشگاهها بیاید و از یافته های علمی و دانش روز در جهت تحقق این هدف استفاده کند.

به گزارش خبرنگار علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران؛ دکتر مسعود شریفی دبیر شانزدهمین کنگره سراسری دولت  دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی در مراسم افتتاحیه این کنگره گفت: صنعت و دانشگاه مقوله ای نیست که با یک یا دو کنگره تمام شود بلكه  یک جریان دنباله دار است و نتایج این چند کنگره گذشته فرهنگسازی ، راه مجلات علمی و ترویجی، افزایش تعداد عضوها ، هم اندیشی و طرح های تحقیقاتی و صندوق حمایت از پژوهشگران در این زمینه طرح های تحقیقاتی را برای بررسی دستاوردهای 15 کنگره قبلی در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: ارتباط صنعت و دانشگاه در دنیا به صورت همکاری با دولت است و مدل ارتباط صنعت و دانشگاه نیاز به برنامه ریزی و مدیریت دارد و یک سری قواعد را لازم دارد تا با پیاده کردن آنها ارتباط صنعت و دانشگاه شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: خصوصی سازی در دنیا باعث شده سه رکن دولت، دانشگاه و صنعت هم اندازه شدن ولی در کشور ما دایره دولتی هنوز خیلی بزرگتر از دو دایره صنعت و دانشگاه است و نقش صنعت و دانشگاه باید از نقش دولت پررنگتر شود.

وی با اشاره به اهمیت نظام نوآوری در کشور یادآور شد: ما در زمینه کارهای گروهی و مقاله های مشترک ضعف داریم وباید این مشکل را برطرف کنیم و امید بستن به کشورهای خارجی برای کمک به پیشرفت کشور در حوزه فناوری و دانش بیهوده است و باید در داخل کشور خودمان با استفاده از امکانات موجود به سمت پیشرفت در علم و دانش و فناوری قدم برداریم./ع2

برچسب ها: علمی ، دانشگاه ، دانش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار