ارتباط دانشگاه با صنعت عاملی برا پیشرفت عرصه علمی کشور

ارتباط دانشگاه با صنعت در جهت هم افزایی و پیشرفت در سطوح علمی رکنی مناسب برای اهداف پژوهشی به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران  مدرس یزدکی عضو هیئت علمی دانشگاه شریف گفت: محور های جهانی آموزش مهندسی به سه دسته دانش، مهارت و نگرش مهندسی تقسیم می شود که در حوزه دانش وضعیت مساعدی داریم ولی در حیطه مهارت و نگرش با استانداردها هنوز فاصله هایی احساس می شود برای این که خروجی مناسبی داشته باشیم باید دانشجو اهداف ، دستاورد ارتقا مداوم کیفیت و برنامه ها در کنار هم باشند تا بتوانیم به اهداف نزدیک شویم.

وی افزود: در 2000 Ec که به بررسی ویژگی های مهندسی و توانایی می پردازد توانایی دانش های ریاضی، توانای کارگروها و عملکرد چند جانبه می پردازد که از لحاظ دانش مبانی ریاضی مشکل خاصی نداریم ولی در حیطه طراحی سیستم کمتر فعالیت داشتیم که یکی از علت های آن را در قطع ارتباط دانشگاه با صنایع ملاحظه می شود.

وی تصریح کرد: به شدت انگیزه کارآفرینی بین دانشجویان کم شده که این مسئله به دلیل شرایط اقتصادی و اجتماعی بوده که در حال حاضر عمدتاً دانشجویان به فکر ادامه تحصیل هستند تا کارآفرینی. اغلب مدیران ما مهندس هستند در صورتی که باید تحصیل کرده شاخه مدیریت باشند.

وی خاطر نشان کرد: انگیزه دانشجویان عوض شده در گذشته کار در صنعت مطرح بود ولی در حال حاضر بیشتر به فکر ادامه تحصیل در خارج از کشور هستیم به همین دلیل به دنبال درس های تئوری می روند در دنیا بازنگری دروس توسط خود دانشگاه ها انجام می شود./ح

 

برچسب ها: دانشگاه ، صنعت ، علم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.