کرمان/

تولید نهال شناسه دار انگور نخستین بار در جنوب كرمان

مسئول بخش تحقیقات ثبت و گواهی بذر نهال مركز تحقیقات كشاورزی شهید مقبلی جیرفت و كهنوج گفت: اولین مجوز احداث نهالستان انگور توسط بخش تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال این مركز صادر شده و این مركز اقدام به تولید نهال شناسه دار كرده است.

علی خوشنام در گفتگو با خبر نگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان با اعلام این خبر افزود: با امحای درختان لیموترش به دلیل شیوع بیماری خطرناك جاروی جادوگر و نابودی اكثر باغات لیموترش در منطقه، لزوم جایگزینی ارقام و درختان میوه جدید در منطقه، كشت درخت انگور به عنوان یكی از درختان میوه جدید در منطقه رو به گسترش است.
وی تصریح کرد : این نهالستان در حوزه بلوك از توابع شهرستان جیرفت در جنوب استان كرمان فعالیت دارد كه در سال جاری بیش از ده هزار اصله نهال انگور رقم یاقوتی در آن تولید و کد گذاری شده و آماده تحویل به كشاورزان متقاضی كشت این محصول در جنوب كرمان است.
خوشنام یادآور شد : كشاورزانی كه متقاضی تولید نهال درختان میوه مثمر و غیر مثمر در منطقه هستند می توانند با مراجعه به بخش تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال این مركز، تقاضای خود را ارایه كنند تا همكاری لازم در این خصوص انجام شود./س

برچسب ها: نهال ، انگور ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.