علی غفاری:

دبير جشنواره فجر براي دوره پنج ساله انتخاب شود

یک کارگردان سینمای ایران معتقد است جشنواره فیلم فجر بهترین فرصت برای تعامل میان همه اقشار سینما با همه سلایق است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  با ستاد خبری سي و يكمين جشنواره بين‌المللي فیلم فجر؛ علی غفاری، کارگردان سینمای ایرانگفت: معمولا جشنواره فیلم فجر ویترین سال آینده سینمای ایران است و قطعا هر دوره از جشنواره با آثاری که ارائه می‌کند می‌‌تواند چشم‌انداز سینمای ایران در سال بعد را به خوبی ترسیم کند.  
وی با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر در هر دوره‌‌ای که برگزار شده تاثیراتی برای سال بعد داشته است، افزود: اگر ما در هر دوره‌ای شاهد جشنواره خوبی بودیم، بی‌شک در سال آینده هم اکران و هم شرايط توليد بهتری داشتیم. 
علی غفاری که امسال با فیلم سینمایی «استرداد» در بخش سودای سیمرغ حضور دارد، افزود: جشنواره فیلم فجر بهترین فرصت برای تعامل میان همه اقشار سینما با همه سلایق است. جشنواره آزمونی برای دور هم جمع شدن همه فیلمسازان است تا در کنار هم فیلم دیدن و به سینما اندیشیدن را تجربه کنند. 
این کارگردان با اشاره به سی دوره  برگزاری جشنواره  فیلم فجر تصریح کرد: همیشه با برگزاری جشنواره فیلم فجر تجربیاتی کسب می‌شود که شایسته است از این تجربیات برای سال بعد استفاده شود اما من معتقدم  اگر می‌خواهیم  جشنواره فیلم فجر به یک سیاست مشخص و کاربردی دست پیدا کند، بهتر این است که شاهد تغییر هر ساله دبیر جشنواره نباشیم. در همه جای دنیا هم اینگونه است که دبیر جشنواره حداقل برای یک دوره 5 ساله انتخاب می‌شود و چون خودش مشکلات را از نزدیک درک می‌‌کند، می‌تواند این مشکلات را برای سال بعد برطرف کند اما متاسفانه در کشورما دبیر جشنواره هر ساله تغییر می‌کند که بهتر است ما هم برای یک دوره 5 ساله دبیری را انتخاب کنیم و این روش را یک بار هم که شده تجربه کنیم. 
کارگردان فیلم سینمایی «چراغ قرمز» در مورد کاهش تعداد سیمرغ‌های جشنواره با تقدیر از این سیاست، گفت: من هم با کاهش سیمرغ‌ها موافقم؛ چرا که کاهش تعداد سیمرغ‌ها ارزش وشأنیت جوایز جشنواره را افزایش می‌دهد و اگر قرار باشد به همه سیمرغ جایزه بدهند حتما ارزش سیمرغ  کم خواهد شد. در همه جشنواره‌های دنیا هم به همین شکل است لذا هرچه تعداد سیمرغ‌ها محدود‌تر شود، به دلیل اینکه دسترسی به آن سخت‌تر می‌شود، ارزش سیمرغ‌ها افزایش خواهد یافت. 
غفاری ازاکران دیجیتالی درجشنواره به عنوان یک کار فوق‌العاده یاد کرد و اظهار داشت: اين كار خوب است، به شرطی که بحث سخت افزاری اکران دیجیتالی فراهم شود. نگرانی عمده فیلمسازان و بنده این است که چون سال اول بکارگیری این روش است، نکند ما دچار مشکل سخت افزاری در این زمینه شویم اما امیدوارم همان طوری که جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود، کیفیت صدا و تصویر در اکران دیجیتالی هم در حد کیفیت جهانی باشد. بنابراین معتقدم این حرکت ، حرکت بسیار مبارکی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار