اندر حکایت این روزهای وحید مظاهری

سهم قهرمانان دیروز از بودجه های میلیاردی ورزش امروز چقدر است؟

وحید مظاهری و روزهای سختی و حکایت غم انگیز زندگی او را یک بار دیگر از صفحه جادویی تلویزیون دیدیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، وحید مظاهری بازیکن خوش اخلاق فوتبال ایران این روزها در بستر بیماری افتاده و رنج می برد. مظاهری به تایید بسیاری از فوتبالیستهای هم دوره اش بازیکن خوب و با اخلاقی بوده است اما بیماری امان او را بریده و امروز روزگار بسیار سختی را پشت سر می گذارد چرا که هزینه های سنگین درمان کمر او را شکسته است.
وحید تنها یک نمونه از بازیکنانی است که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند و امثال مظاهری کم نیستند. اما سوال ما از مدیران فوتبال ایران این است که سهم وحید مظاهری و امثال او از هزینه چند صد میلیارد تومانی که صرف فوتبال می شود در چه حدی است؟
لیگ یک ایران سالانه 240 میلیارد تومان از پول این مملکت را می بلعد و لیگ برتر هم حدود 500 میلیارد تومان در سال هزینه دارد. یک حساب سر انگشتی نشان می دهد که سالانه حدود 750 میلیارد تومان صرف لیگ یک و لیگ برتر ما می شود اما این بودجه سنگین چه دستاوردی برای فوتبال ایران داشته است؟ کدام افتخار بزرگ و بین المللی باعث می شود که مدیران فوتبال ما همچنان برای ریختن پول به حلقوم فوتبال ایران همچنان شور و شوق داشته باشند و بدون هیچ مشکلی هزینه های هنگفتی را برای این رشته تقبل کنند؟
فوتبال برای پیشرفت و توسعه نیاز به بودجه و برنامه ریزی دارد اما وقتی در فوتبال ما بی برنامه پول خرج می کنند، نتیجه کار همین می شود که نه سازندگی داریم و نه افتخاری کسب می کنیم. در چنین شرایطی اگر قطره ای از دریای پولی که صرف فوتبال ایران می شود، صرف درمان امثال وحید مظاهری شود، به کجای فوتبال بر می خورد؟ زندگی روزهای تیره و تاری را برای مظاهری رقم زده اما حل مشکل او به هیچ عنوان سخت و غیر ممکن نیست بلکه نیاز به یک همت عالی دارد تا وحید مظاهری خوش اخلاق که یکی از سرمایه های فوتبال ایران است، به زندگی برگردد و به راحتی در کنار خانواده اش و فوتبال این مملکت باشد.
اینکه یک سری افراد مثل محمد رویانیان و جواد نکونام کمک کرده اند و مظاهری را به لحاظ مادی و معنوی حمایت کرده اند، اتفاق بسیار خوب و فرخنده ای است اما اگر جامعه فوتبال ما همت کند و مشکل او را یک بار برای همیشه حل کند تا مظاهری بیش از این شرمنده خانواده و طلب کارانش نشود، بسیار قشنگ خواهد بود ورزش ما نباید دیروزش را براحتی فراموش کند تا قهرمانان این رشته هر لحظه شرمنده خانواده و اطرافیان باشند و در مشکلات عدیده زندگی سرد و گرم باشند.
برگزاری دیدارهای دوستانه و خیریه می تواند یکی از راهکارهای کمک به وحید مظاهری و امثال او باشد.
خوشبختانه مردم ما هم همواره در کار خیر پیشقدم بوده اند و ثابت کرده اند که هرگز هموطنان و همنوعان خود را فراموش نمی کنند و در مواقع اضطراری همیشه به کمک قهرمانان و پهلوانان خود رفته اند./مح
برچسب ها: وحید ، مظاهری ، در ، بستر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار