معيار دوگانه غرب در مقابله با تروريسم در سوريه و مالي

نماينده سابق پارلمان لبنان گفت: بحران سوريه معيار دوگانه کشورهاي غربي را در تعامل با تروريسم نشان داده و برخورد غرب با القاعده و تروريسم در مالي و سوريه دوگانه بوده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛شيخ حسن يعقوب در گفتگو با شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه درباره تحولات جاري در اين کشور گفت: خلاصه تحولات سوريه را مي توان در اظهارات رئيس سابق موساد اسرائيل تحليل کرد. وي چند هفته پيش در سخنراني در اين رژيم گفته بود «ارتش سوريه بزرگ ترين خطر براي اسرائيل بود ولي اين ارتش بدون اين که يک گلوله به اسرائيل شليک کند در حال از بين رفتن است». حمله گروه هاي مسلح به بخش هاي مختلف اقتصادي و خدماتي سوريه بيانگر سياست سازمان يافته تخريب سوريه و واقعيت هاي جنگ اين کشور است.

 از زماني که هرج و مرج در سوريه آغاز شد، براي همگان مشخص بود که اين نابساماني ها به سرنگوني نظام سوريه منجر نمي شود ولي هدف حمايت تسليحاتي از گروه هاي مخالف براي تخريب سوريه است. از چندين سال پيش اين توطئه براي اين کشور طراحي شد. 

وي افزود: کشورهاي غربي و مشخصا آمريکا به اين باور رسيده اند که استفاده از تمامي ابزارهاي مسلحانه در سوريه هيچ نتيجه اي نداشته و هيچ يک از اهداف آنان محقق نشده است. غربي ها به دنبال بازنگري در مواضع خود در تعامل با بحران سوريه هستند ولي ترکيه و برخي از رژيم هاي عرب خليج فارس که از گروه هاي مسلح در سوريه حمايت مي کنند از آمريکا مي خواهند به حمايت هاي خود از گروه هاي مسلح ادامه مي دهد. قدرت هاي منطقه اي توطئه گر عليه سوريه تا کنون نتوانستند اهداف خود را در ايجاد منطقه پرواز ممنوع يا حائل در سوريه ايجاد کنند.

حسن يعقوب در ادامه گفت: بحران سوريه معيار دوگانه کشورهاي غربي را در تعامل با تروريسم نشان داده است. در حالي که فرانسه و ديگر کشورهاي غربي گروه هاي مسلح تروريست را در سوريه طرف هاي خواهان آزادي و دموکراسي خطاب کرده ولي با همين گروه هاي شورشي و مسلح القاعده در مالي برخورد مي کنند. استقلال نظام سوريه و قدرت ارتش اين کشور مانع از مداخله نظامي خارجي در سوريه شده و اين کشور از اهميت راهبردي در معادلات جهاني برخوردار است.

 دولت سوريه از ابتداي بحران تاکيد کرد کساني که در اين کشور دست به عمليات مسلحانه و تخريبي مي زنند از عناصر القاعده و گروه هاي سلفي تکفيري هستند ولي مقامات اتحاديه عرب و کشورهاي غربي چنين مسئله اي را نمي پذيرفت. با ادامه يافتن بحران و نبرد در سوريه بر همگان ماهيت گروه هاي تروريستي روشن شد و کشورهاي غربي به حضور اين تروريست ها اعتراف کردند و حتي آمريکا برخي از اين گروه هاي تروريستي نظير جبهه النصره را در فهرست سازمان هاي تروريستي قرار داد.

وي افزود امروز روشن شده است که همه گروه هاي تروريستي در سوريه تحت رهبري گروه القاعده فعاليت مي کنند. يکي از نشريات آمريکايي درگزارشي اعلام کرد « در سال گذشته کمترين فعاليت تروريستي در جهان رخ داد و دليل اين مسئله نيز رفتن همه گروه هاي تروريستي درجهان به سوريه بوده است». يکصد و سي و سه کشوري که در مجمع عمومي سازمان ملل به پيش نويس قطعنامه عربستان عليه سوريه راي مثبت دادند از همه ابزارهاي سياسي ، اقتصادي ، ديپلماتيک ،امنيتي و اطلاعاتي خود عليه ملت سوريه استفاده کرده اند. چهل و هشت کشوري نيز که به اين پيش نويس راي ممتنع دادند در کنار کشورهاي توطئه گر عليه سوريه قرار دارند.


                                              آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: غرب ، سوریه ، مالی ، دوگانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار