اخبار ویژه روزنامه های چهارشنبه

مجوز ورود 700 هزار تن کود خارجي/درآمد شگفت انگیز اعراب از هایپراستار در ایران!

«جرس» موسوي خوئيني ها را زير گرفت!،وزيري که جواب نامه مسئولان دولت را نمي دهد،بي انگيزه شدن نخبگان در 4 سال اخير،،انتخاب‌های عجیب در یک فدراسیون!، بهترين ناجي كشور کشور هستم،سردرگمی مراجعان ساختمان سازمان حج و زیارت،سرقت 50 میلیونی از سر صحنه یک فیلم،حدود 9 میلیون دوشغله داریم!،بازداشت مدعی ریاست تکواندو در فرانکفورت!،حمايت مالي قطر از برنامه انتخاباتي بنيامين نتانياهو، حضور مطرب بدسابقه در جشنواره تئاتر فجر از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز هستند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید. 

*کیهان:

 طرز تهيه شتر مرغ با «تقلب» «انتخابات آزاد» و «ساكتين فتنه»!
«هاشمي سعي دارد 3 طيف از اصلاح طلبان و اصولگرايان معتدل و عاقل را دور هم جمع كند».
محسن هاشمي پسر ارشد آقاي هاشمي ضمن بيان اين مطلب در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفته است: اخيراً ديدم كه آقاي علي مطهري گفته اند كه رئيس جمهور آينده بهتر است از ساكتين فتنه باشد به نظرم حرف عاقلانه اي است!! در اين دوره فقط عقل گرايان و عمل گرايان مي توانند هم اصولگرايان و هم اصلاح طلبان را از بن بستي كه هر يك به ترتيبي با آن مواجه شده اند نجات دهند.

با اين تلقي محسن هاشمي ساكتين فتنه را افراد معتدل و عاقل معرفي مي كند اما از سوي ديگر توضيح نمي دهد كه آقاي هاشمي به عنوان كسي كه در فتنه سال 88 ساكت نبود بلكه يك طرف ماجرا بود، آيا مشمول تعريف و تبيين وي مي شود يا نه؟!

وي درباره سه طيف اصلاح طلبان كه پدرش قصد دارد آنها را دور هم جمع كند، اين گونه توضيح داده كه «اصلاح طلبان يا چپ ها در شرايطي قرار گرفته اند كه مي شود آنها را به چهار دسته تقسيم كرد.

 تعدادي از آنها نظير آقاي عارف و آقاي كواكبيان سعي مي كنند منفرداً و بدون هماهنگي با بقيه اعتماد نظام را به دست آورند و به رقابت انتخاباتي وارد شوند. تعداد ديگر مانند آقاي عبدالله نوري و آقاي عباس عبدي معتقد به شركت هستند ولي به آن نگاه بازسازي تشكيلاتي اصلاح طلبان را دارند و شايد برايشان اهميت چنداني نداشته باشد كه ببرند يا ببازند ولي آنچه برايشان اولويت دارد حضور جدي و سازماندهي شده در عرصه سياست ايران است.

گروه سوم كه بارزترين چهره آن آقاي موسوي خوييني هاست، معتقد به شركت در هر حالتي نيستند. معتقدند كه بايد با عزت و جدي ولي با اطمينان به برد وارد شد، اگر نه دليلي بر حضور نمي بينند. در نهايت گروه آخر كه عمدتاً خارج نشين يا زندان رفته هستند، اعتقاد به شركت ندارند و مي شود از آنها با نام تحريمي ها ياد كرد.

برخلاف ادعاي اخير محسن هاشمي، موسوي خوئيني ها - از متهمان فتنه 88- با فرار به جلو براي حضور در انتخابات شرط آزادي عناصر بازداشتي و رفع حصر موسوي و كروبي را مطرح كرده و تصريح نموده با شرايط فعلي شركت در انتخابات منتفي است. بدين ترتيب محسن هاشمي توضيح نمي دهد كه آقاي هاشمي چگونه قرار است مجدداً با امثال موسوي خوئيني ها يا عبدالله نوري -يكي از عوامل اصلي فتنه تير ماه سال 78- همسو و هم مسير شود؟

وي در بخش ديگري از مصاحبه با روزنامه اعتماد درباره انتقاد رهبر معظم انقلاب از كساني كه ادعاي بي مبناي انتخابات آزاد را مطرح مي كنند- و دعوت آنها به اينكه مراقب باشند خانه هاي جدول دشمن را پر نكنند- گفته است: بخشي از اصولگرايان افراطي اصلاً دل شان نمي خواهد اصلاح طلبان وارد ميدان انتخابات شوند، تا بتوانند با استفاده از امكانات ارگاني كه در اختيار دارند، برنده انتخابات باشند.

 لذا هر وقت جو كمي مثبت مي شود و اين احساس به وجود مي آيد كه همه گروه ها مي توانند در انتخابات شركت كنند، اين بخش تندرو فضا را دوباره به سمت راديكال شدن مي برند تا اين اميدسازي را از بين ببرند. مثلاً بعد از سخنان اخير مقام معظم رهبري هم اين افراد همين برخوردها را داشتند.

مقام معظم رهبري گفتند برخي از «دلسوزان» نظام حرف هايي مي زنند و ايشان نگرانند كه اين حرف ها مورد سوء استفاده ضد انقلاب خارج نشين قرار بگيرد. معلوم است كه منظور ايشان گروه هايي مانند منافقين و سلطنت طلب ها بود. اما باز همين گروه هاي تندرو با صحبت هايي نظير سخنان آقاي جنتي در نماز جمعه، اين حرف هاي درست و متعادل را تبديل به حرف هايي كردند كه اميد به مشاركت و حضور فعال همه گروه ها در انتخابات كمرنگ شد.

رهبر معظم انقلاب در ديدار با مردم قم هشدار دادند طرح مباحث بي پايه و خلاف واقعي نظير انتخابات آزاد از سوي دشمن و براي دلسرد كردن مردم از حضور در انتخابات طراحي شده و از اين حيث نيز منطقاً بايد گفت متهمان دلسرد كردن مردم، مدعيان بي انصاف انتخابات آزاد هستند و نه كساني نظير آيت الله جنتي كه عليه يأس آفريني انتقاد كردند. همچنين سؤال مهمي در اين ميان وجود دارد و آن اينكه اگر به تعبير محسن هاشمي حرف هايي نظير انتخابات آزاد مورد سوء استفاده منافقين و سلطنت طلب ها قرار مي گيرد، اصلاً چرا از سوي برخي رجال سياسي درون نظام مطرح مي شود.

و آخرين سؤال اينكه آقاي محسن هاشمي در مصاحبه قبلي با روزنامه اعتماد تصريح كرده كه اصلاح طلبان در انتخابات مجلس ششم در سال 78 تقلب كرده و مانع از راهيابي پدر وي به مجلس شدند. با اين وصف خانواده هاشمي چرا با متهمان آن تقلب (حلقه عبدالله نوري و تاج زاده و...) ائتلاف كرده اند؟! مي شود شعار انتخابات آزاد داد و با متهمان تقلب طرح ائتلاف ريخت و آخر سر هم دنبال رئيس جمهور از ميان ساكتين فتنه بود؟ يعني ملت حماسه آفرين نهم دي اجازه خلق چنان سياست و انتخابات شترمرغي را مي دهند!

انگار اپوزيسيون براي باختن ساخته شده است!
«ما هر چهارسال يك بار اميدهايمان را مي ريزيم روي هم و وارد يك قمار سياسي بزرگ با رژيم مي شويم. و بعد آخرش مي بازيم، همه چيزمان را مي بازيم و باز فقط يك آرزو برايمان مي ماند؛ يك قمار ديگر، يك باخت ديگر!»

اين مطلب را يك پايگاه وابسته به عناصر ضدانقلاب منتشر كرد و افزود: سناريوي رژيم اين گونه پيش مي رود كه به جاي تحريم انتخابات، مسئله انتخابات آزاد و غيرآزاد مطرح مي شود و به طور كلي تحريم انتخابات از سوي اپوزيسيون كنار گذاشته مي شود. ما سه ماه قبل از انتخابات 88 نيز صحبت از تحريم مي كرديم.

نويسنده فراري خودنويس مي افزايد: چند روز مانده به انتخابات سال 88 مقاله اي نوشتم و ابراز ناراحتي ام از راي دادن اطرافيانم نمودم. همچنين تقلب [؟!] را پيش بيني كردم. نمي دانم چند ماه آينده، آن خاطرات تكرار خواهد شد يا اين بار شاهد تحريم همگاني و گسترده خواهيم بود. ما هر چهار سالي يك بار اميدهايمان را مي ريزيم روي هم و وارد يك قمار سياسي بزرگ مي شويم. و بعد آخرش مي بازيم، همه چيزمان را مي بازيم.

نويسنده با اذعان به اينكه اپوزيسيون در تحريم انتخابات قبلي هم شكست خورده، مي نويسد: اين انتخابات پيش رو رنگ ديگري دارد و بسيار سرنوشت ساز است. ما هم تحريم و هم مشاركت را تجربه نموده ايم و نتيجه اي كه بايد را نگرفته ايم. آيا راه سومي وجود دارد كه تا به حال تجربه نكرده ايم؟ اين راه چه مي تواند باشد؟ رژيم نشان داده كه براي ايجاد انگيزه در مردم براي شركت در انتخابات از هيچ تلاشي دريغ نمي كند و ثابت كرده، در اين كار تبحر خاصي دارد.

خودنويس افزود: اين بار حاكميت بازي را به داخل برده و مي گويد انتخابات آزاد رمز فتنه است.[ر] مي گويد انتخابات بايد برگزار شود و حاكميت تودهني به او مي زند كه همه انتخابات جمهوري اسلامي آزاد بوده. جالب است كه به موازات داخل، در خارج كشور نيز اصلاح طلبان و اپوزيسيون كاذب، همين بحث انتخابات آزاد را پيش مي كشند و سناريو اين گونه پيش مي رود كه به جاي تحريم (عدم شركت) يا شركت در انتخابات، مسئله «انتخابات آزاد» و «انتخابات غيرآزاد» مطرح مي شود و به طور كلي تحريم انتخابات كنار گذاشته مي شود.

وقتي شما از يك حكومتي خواستار انتخابات آزاد هستيد، به اين معني است كه حكومت قادر است اين انتخابات آزاد را برگزار نمايد. اما آيا جمهوري اسلامي چنين حكومتي است؟ قطعا خير. اما پروژه انتخابات آزاد باتلاقي است براي اپوزيسيون برانداز كه طرح رفتن جمهوري اسلامي و تحريم، به حاشيه رود و رژيم به دنيا بگويد ببينيد در ايران دمكراسي است.

نويسنده در پايان مدعي شد: نكته اساسي اين است كه ما با يك «نه» به انتخابات، ضربه بزرگي به جمهوري اسلامي مي توانيم وارد كنيم. ولي مهم استفاده از فضاي باز قبل از انتخابات است و اين پيام را به جهان برسانيم كه اين انتخابات را قبول نداريم و خواهان براندازي هستيم.

احضار روح صدام در قطر!
افسران گارد رياست جمهوري در رژيم صدام به ميزباني قطر مشغول توطئه براي براندازي دولت ملي نوري مالكي هستند.
پايگاه اطلاع رساني نهرين نت با انتشار اين خبر نوشت: منابع مطلع تاكيد مي كنند دو هفته پيش افسران گارد رياست جمهوري منحل شده و افسران سابق اطلاعات رژيم بعث بعد از موفقيت سياستمداران طرفدار نظام سابق در برپايي تظاهرات و تحصن نشستي در دوحه برگزار كرد و به بررسي تحولات اين كشور پرداختند.

اين گزارش افزود: آنان مايلند تشكيل منطقه سني نشين در عراق را اعلام كنند.اين منابع به نهرين نت گفتند كه نشست مذكور با حضور «طارق الهاشمي» كه به طور پنهاني به دوحه سفر كرده و «حارث الضاري» روحاني نماي نزديك به صدام برگزار شده است.

گفته مي شود در اين نشست ها افسران اطلاعاتي تركيه و قطر نيز حضور داشتند و راه هاي تشكيل گروه هاي مسلح به نام «ارتش آزاد عراق» و يا به عنوان نيروهاي سازمان يافته تحت نام نيروهاي مسلح استان سني نشين در صورت اعلان تشكيل منطقه اهل سنت مورد بحث و بررسي قرار گرفته است.

اين منابع تاكيد كردند، امارات اكنون به شدت از تظاهرات و اعتراضها در استان الانبار حمايت مي كند به طوري كه «محمد بن زايد» وليعهد ابوظبي و معاون فرمانده كل نيروهاي مسلح در امارات دستور حمايت كامل از توسعه اعتراضها و تظاهرات در مناطقي كه اكثريت آنان از اهل سنت هستند به خصوص در مناطق الانبار و صلاح الدين و نينوي را صادر كرده است.

«جرس» موسوي خوئيني ها را زير گرفت!
يك عضو گروهك فدائيان خلق از گروه هاي نفاق و ضد انقلاب خواست شعار انتخابات آزاد بدهند اما خودشان آن را جدي نگيرند.
«مليحه-م» ضمن مخالفت با ادعاي شرط گذاري براي انتخابات و تحريم آن، در سايت وابسته به حلقه لندن نوشت: شركت يا عدم شركت در انتخابات امري نيست كه در فضاي متلاطم كنوني هنوز بتواند مشخص شود.

 از آن فراتر بايد در وضعيتي كه امروز مجموعاً در درون و بيرون از حكومت، ميان اپوزيسيون و حكومت و نيز در سطح بين المللي وجود دارد، به برخي ويژگي ها توجه كرد مثل اينكه؛ شرايطي كه اصولاً براي يك انتخابات آزاد وجود دارند فراوان هستند. حداقل شرايطي كه اين مرحله از انتخابات ايران را واجد صفت آزاد و سالم مي كند، آزادي زندانيان سياسي و بويژه رهبران جنبش سبز است؛ اما! به اين نكته نيز بايد توجه كرد كه نيروهاي سياسي كه تاكنون در اغلب انتخابات هاي پس از انقلاب شركت كرده اند، هرگز شاهد هيچ انتخابات به معناي صحيح كلمه آزادي نبوده اند! بنابراين بهتر آن است كه «شرايط انتخابات آزاد» شرط شركت اصلاح طلبان در انتخابات قرار نگيرد زيرا كه به اين ترتيب ما اختيار شركت يا عدم شركت خود را به دست اقتدارگرايان سپرده ايم!

اين سخنان در واقع واكنشي است به گنده گويي كساني چون موسوي خوئيني ها و خاتمي و برخي اعضاي تندرو حزب مشاركت كه ادعا كرده بودند به خاطر كوتاه نيامدن حاكميت، در انتخابات شركت نكرده و به موسوي و كروبي و زندانيان خود خيانت نمي كنند. با اين وصف شركت در انتخابات ادامه افتضاح قبلي مبني بر اينكه اگر فلان و بهمان دستگير بشوند، ايران قيامت مي شود!

«جرس» در توضيح دنده عقب گرفتن فتنه گران مدعي شده كه چون انتخابات پيش رو حساس است، بايد از شرط گذاري عقب نشيني كرد. با اين حال جرس توضيح نمي دهد كه ادعاي گنده 3 سال پيش مبني بر تقلب 11 ميليوني!! در انتخابات چه مي شود و اگر كسي آن ادعا را باور كرده باشد، حالا بايد با چه انگيزه در انتخابات شركت كند؟!

نشنال اينترست: سوريه برگ برنده ايران در منطقه است
جنگ سوريه بخش كوچكي از جنگ بزرگ در خاورميانه ميان «اسرائيل و عربستان» و «ايران» است.
ماهنامه آمريكايي نشنال اينترست (منافع ملي) گزارش داد: اميرنشين هاي به شدت محافظه كار خليج فارس سريعا با قيام هاي دموكراسي خواهانه در كشورهاي خود مخالفت كردند اما اكنون به همراه تركيه حامي معارضان در سوريه شده اند.

 در مقابل ايران از سوريه حمايت مي كند. عده اي مي گويند ايران به جنگ شيعه و سني و فارس و عرب در منطقه دامن مي زند اما ايران به دلايل راهبردي و نه فرقه و قومي از سوريه حمايت مي كند. سوريه تنها كشور عرب منطقه بود كه در زمان حمله صدام، از ايران مثل يك متحد حمايت كرد.

همه رژيم هاي ديگر عرب به ويژه اميرنشين هاي منطقه خليج (فارس) كه از دلارهاي نفتي ثروت كلاني به جيب زده بودند؛ نه تنها از عراق حمايت كردند بلكه هزينه تجهيزات نظامي «صدام حسين»، ديكتاتور مخلوع عراق، را نيز مي دادند. از اين گذشته سوريه از زمان دهه 1980 مجراي اصلي كمك هاي ايران به حزب الله و تا همين اواخر حماس بوده است.

اين نشريه تخصصي آمريكا در ادامه خاطرنشان كرد: سياست ايران در قبال عراق و حزب الله تنها از ملاحظات فرقه اي و مذهبي ناشي نمي شود. تهران تصور مي كند روي كار بودن رژيمي دوست در بغداد مهم است سقوط صدام شيعه عراق را قدرتمندتر و خيال ايران را از بابت مشكلات امنيتي با همسايه اش راحت كرد. همه احزاب شيعه عراقي تحت امر افرادي هستند كه در زمان حكومت صدام به ايران پناه برده بودند. حزب الله لبنان روابط مذهبي و ايدئولوژيكي نزديكي با عناصر مذهبي و روحانيون ايراني دارد اما اين رابطه از منطق راهبردي نيز برخوردار است.

نشنال اينترست توضيح مي دهد: حزب الله تنها قدرت عربي است كه مي تواند در برابر اسرائيل بايستد و تل آويو را از عرصه خارج كند. توانايي هاي نظامي حزب الله فرصتي به ايران مي دهد تا بتواند غيرمستقيم در برابر اسرائيل صف آرايي كند، اگر تل آويو يا واشنگتن به تاسيسات هسته اي ايران حمله كنند.

اين گزارش يادآور مي شود: براي سعودي ها و متحدان اميرنشين اش در خليج (فارس) مشغول كردن ايران در باتلاق سوريه توجه و توانايي هاي تهران را عرصه سياسي خليج (فارس) منعطف مي كند. اين امر به نفع كشورهاي حاشيه خليج فارس است كه از تبعات بهار عربي بر مردم خود نگران اند. قيام مردمي در بحرين، به شدت توسط رژيم «آل خليفه» با حمايت نظامي عربستان سعودي سركوب شد.

تحليلگر «نشنال اينترست» تاكيد مي كند: سوريه كارت پيروزي و برگ برنده ايران در حوزه عربي است. آمريكا مايل به بركناري اسد است اما مداخله غرب براي بركناري اسد از قدرت احتمالا باعث مي شود آمريكا و متحدانش در باتلاق سوريه گرفتار شوند و به همين دليل واشنگتن حتي براي بركناري اسد ترديد دارد.

 واشنگتن از اين بابت هراس دارد كه سوريه بعد از اسد به هرج و مرج و خشونتي مانند عراق مبتلا شود. تهاجم آمريكا در عراق وجهه واشنگتن را در اين كشور مخدوش كرد. به همين دليل با آن كه آمريكا لفاظي هاي ضدبشار اسد را افزايش داده و مخفيانه به مخالفان دمشق كمك مي كند، از مداخله نظامي مستقيم در سوريه صرفنظر كرده است.

اين مجله آمريكايي در پايان نوشت: آمريكا و اسرائيل و عربستان در سوريه با ايران مي جنگند تا نفوذ ايران را محدود كنند و همچنين از اين مسئله براي فشار عليه برنامه هسته اي ايران استفاده مي كنند. بنابراين سوريه بخشي از درگيري بزرگ در منطقه است و سرنوشت آن توازن قدرت را تعيين مي كند. سوريه فقط بخشي از يك چالش استراتژيك مهم تر است.
حمايت ايران از سوريه و حمايت آمريكا و عربستان از معارضان تنها در متن اين درگيري بزرگ تر فهميده مي شود.

*وطن امروز:


تلاش‌های هگل برای جلب حمایت صهیونیست‌ها
سران سازمانی یهود با «چاک هگل» نامزد پیشنهادی «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا برای سمت وزیر دفاع آمریکا و «جوبایدن» معاون اوباما دیدار کردند. به گزارش روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، در بیانیه‌ 4 جمله‌ای که روز دوشنبه کنفرانس روسای سازمان‌های یهودی آمریکایی منتشر کرده بود، دیدار رهبران سازمانی یهود با هگل و بایدن که در 18 ژانویه (29 دی‌ماه) در واشنگتن صورت گرفت را یک فرصت مهم برای بحث درباره موضوعات کلیدی و حائز اهمیت قلمداد کرد.

 این بیانیه از حضور رهبران اتحادیه ضدافترا، کمیته یهودی- آمریکایی و کمیته امور عمومی آمریکا-اسرائیل موسوم به «آیپک» در این نشست خبر داد اما اطلاعات بیشتری ارائه نکرد. وي با دموکرات‌های یهودی به مشورت نشست و به دلیل اظهارات خود در سال 2006 از آنها عذرخواهی کرد.

 هگل در آن زمان «لابی یهودی» را ارعابگر خطاب کرده بود و تصریح کرد که به‌رغم شک و شبهات پیشین خود درباره تحریم‌ها علیه ایران و تردید درباره حمله نظامی به ایران برای جلوگیری از هسته‌ای شدن این کشور، هم‌اکنون با مواضع اوباما درباره این موضوعات هماهنگ است. بر اساس این گزارش، هگل در مذاکرات خود با دموکرات‌های یهودی همچنین می‌گوید که یکی از حامیان پر و پا قرص روابط آمریکا و اسرائیل است اما از انتقادات گذشته خود درباره اسرائیل عقب نکشید.

میزان درآمد اعراب از هایپراستار در ایران
شرکت اماراتی مجید الفوطین از محل فعالیت 2 فروشگاه خرده فروشی خود در تهران و شیراز 236 میلیون دلار درآمد در سال 2012 به‌دست آورد. به گزارش تسنیم، شرکت اماراتی مجید الفوطین که 2 فروشگاه خرده فروشی در تهران و شیراز به نام هایپراستار دارد از افزایش 10 درصدی درآمد خود در سال 2012 خبر داد. بر اساس گزارش مالی شرکت مجید الفوطین، کل درآمد این شرکت در سال 2012 به 6/21 میلیارد درهم معادل 9/5 میلیارد دلار رسید.

میزان سود این شرکت قبل از کسر سود سهام و مالیات‌ها و صرفنظر از استهلاک تجهیزات نیز بالغ بر 3 میلیارد درهم معادل 819 میلیون دلار محاسبه شده است که نسبت به سال قبل از آن رشد 7 درصدی داشته است. این شرکت به زیان خود از نوسانات نرخ ارز در ایران اشاره کرده و نوشته است: اگر اثرات کاهش ارزش ریال ایران را محاسبه نکنیم رشد سود شرکت 9درصد بوده اما با لحاظ کاهش ارزش ریال این رقم به 7درصد کاهش یافته است. بر این اساس نوسانات نرخ ارز در ایران سود این شرکت اماراتی را 14 میلیون دلار کاهش داده است.

فروشگاه‌های خرده فروشی مهم‌ترین زمینه فعالیت شرکت مجید الفوطین است که مجموعا به 90 فروشگاه در 11 کشور بالغ می‌شوند. کل درآمد این شرکت از محل فروشگاه‌های خرده‌فروشی در سال 2012 با افزایش 8 درصدی به 8/17 میلیارد درهم معادل 86/4 میلیارد دلار رسیده است. بر اساس این گزارش، سود بخش فروشگاه‌های خرده فروشی این شرکت در اثر کاهش ارزش ریال در ایران تنها 2 درصد افزایش داشته و به 937 میلیون درهم معادل 256 میلیون دلار رسیده است.

 به گزارش رویترز، یک مقام شرکت مجید الفوطین به زیان این شرکت از تحریم‌ها علیه ایران اشاره کرد و گفت: «ما کاملا از تحریم‌ها شکایت داریم». بر اساس این گزارش 4درصد درآمد این شرکت اماراتی در سال 2012 از محل فعالیت آن در ایران به‌دست آمده است که رقم آن بالغ بر 864 میلیون درهم معادل 236 میلیون دلار محاسبه شده است.

فعالیت شرکت یادشده از 4 سال پیش در ایران بحث و حدیث‌های بسیاری به دنبال داشته است. برخی کارشناسان از وابستگی این شرکت به محافل صهیونیستی خبر می‌دهند.در گزارش سال مالی این شرکت تصریح شده است شرکت مجید الفوطین نماینده انحصاری شرکت فرانسوی کارفور در خاورمیانه است .

*خراسان:

وزيري که جواب نامه مسئولان دولت را نمي دهد
دفتر يکي از مسئولان ارشد دولتي با تهيه گزارشي از نحوه پاسخگويي دستگاههاي مربوطه به نامه نگاري هاي اين مدير عالي رتبه، اعلام کرده است که چندين نامه نگاري اين مسئول با يکي از وزراي اقتصادي درباره وقوع برخي تخلفات در واردات برخي محصولات، علي رغم پيگيري هاي متعدد، با پاسخي همراه نشده است.

مجوز ورود 700 هزار تن کود خارجی
بر اساس مصوبه چندي پيش هيئت دولت، وزارت جهاد کشاورزي مجاز است از طريق شرکت خدمات حمايتي کشاورزي براي واردات هفتصد هزار تن کود شيميايي از نوع فسفاته و پتاسه اقدام و وزير جهاد کشاورزي نيز موظف است گزارش پيشرفت کار را هر شش ماه يک بار به معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور و وزارت امور اقتصادي و دارايي ارايه کند.

*آرمان:


 برکناری 12 نفره با تابلو اعلانات
شنیده شد که دفتر رسانه‌های دولتی دوشنبه شب شاهد عزل چند نفر از مسوولان موسسه ایران بود. ایلنا نوشت؛ در نامه‌ای که بدون ابلاغ رسمی به این افراد بر تابلو اعلانات موسسه نصب شده است آمده که افراد نامبرده از تمامی سمت‌هایی که در موسسه فرهنگی مطبوعاتی دارند، برکنار می‌شوند.

 هیات مدیره جدید در جلسه‌ شبانه با حضور مدیر عامل جدید خبرگزاری ایرنا پس از بحث و بررسی تا ساعت ۲ بامداد به این نتیجه می‌رسند که ۱۲ نفر از مسوولان موسسه ایران باید عزل و افراد دیگری جایگزین آنها شوند. بر همین اساس نتیجه جلسه روی تابلوی اعلانات قرار می‌گیرد تا عزل شدگان از این طریق از جزئیات نه چندان خوشایند این جلسه مطلع شوند.

نسرین ستوده به زندان اوین بازگشت
شنیده شد که وکیل نسرین ستوده از بازگشت موکلش به زندان خبر داد. ایسنا نوشت؛ مینا جعفری گفت: موکلم روز جمعه با سپردن وثیقه 300 میلیون تومانی به مرخصی آمده بود و پس از اتمام سه روز مرخصی، به‌رغم اینکه کارشناس پرونده قول مساعد برای تمدید مرخصی داده بود اما دوشنبه شب خود را به زندان اوین معرفی کرد. نسرین ستوده وکیل دادگستری از حدود 2 سال و 4 ماه پیش با اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ بر علیه نظام در زندان بوده است.

انتخاب‌های عجیب در یک فدراسیون!
شنیده شد که فرزندان رئیس فدراسیون کبدی به عنوان سرمربیان تیم‌های ملی مردان و زنان ایران انتخاب شده‌اند. خبرآنلاین نوشت؛ سید اصغر حسینی‌نژاد رئیس هیات کبدی استان اصفهان یکی از معترضان به عملکرد رئیس فدراسیون است که در این باره می‌گوید: رئیس فدراسیون با نادیده گرفتن تمام موفقیت‌هایی که توسط مربیان دیگر به دست آمده، دختر و پسرش را به عنوان سرمربیان تیم‌های ملی مردان و زنان ایران انتخاب کرده و برای اینکه مانع از اعتراض سایر مربیان شود، دستیاران آنها را ازمربیان اصفهانی برگزیده است.

سرقت 50 میلیونی از سر صحنه یک فیلم
شنیده شد که سارقان 50 میلیون تومان وسایل تصویربرداری را از سر صحنه یک فیلم تلویزیونی به سرقت بردند! بانی فیلم نوشت؛ در حالی که تصویربرداری فیلم تلویزیونی «مثل یک خواب» از جمعه گذشته در لوکیشن تیراژه واقع در اشرفی اصفهانی آغاز شده است، سارقان شنبه شب در زمان تعطیلی پروژه با شکستن قفل‌های سینه موبیل، اقدام به سرقت اموال تولید کردند.

ایران، بانک خود را در بلاروس فروخت
شنیده شد که ایران تمامی سهام یک بانک متعلق به خود را در بلاروس، به قیمت 1/5 میلیون یورو به فروش رساند. فارس نوشت؛ این بانک با نام «اُنربانک» در بورس بلاروس به فروش رسید. 15 میلیون سهم اُنربانک به قیمت 1/5 میلیون یورو فروخته شد. سهام این بانک 9/25 درصد بیش از ارزش اسمی آن فروخته شده است. خریدار این بانک، یک سازمان غیربانکی است که از طریق مشارکت دادن سرمایه‌های سرمایه‌گذاران اروپایی، اقدام به این خرید کرده ‌است.

 مهر با شکایت رحیمی به دادگاه می‌رود
شنیده شد که مدیرعامل خبرگزاری مهر یکشنبه آینده در شعبه 78دادگاه کیفری استان تهران در مجتمع امام خمینی حضور می‌یابد تا پاسخگوی شکایت محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور از این رسانه بابت انتشار اخباری مربوط به پرونده موسوم به اختلاس بیمه در دادگاه باشد.

 مهر نوشت؛ معاون اول رئیس‌جمهور در پی انتشار گزارشی با عنوان «نام رحیمی چگونه از فهرست متهمان بیمه حذف شد» به اتهام نشر اکاذیب با اصرار به غیر و افترا از خبرگزاری مهر شکایت کرده است. همچنین در این روز دادگاه شکایت بنیاد شهید از خبرگزاری مهر به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی برگزار می‌شود. این شکایت در پی انتشار گزارش‌هایی در خبرگزاری مهر از مسائل و مشکلات جانبازان سرافرازجنگ تحمیلی از جمله زندگی یک جانباز در حمام متروکه و... مطرح شد.

قانون جدید در سازمان حج و زیارت
شنیده شد که دفتر حفاظت فیزیکی سازمان حج و زیارت، اخیرا قانونی وضع کرده که نتیجه‌ای جز سردرگمی مراجعان با این سازمان ندارد. شفاف نوشت؛ این دفتر در بخشنامه‌ای به پرسنل حراست فیزیکی سازمان دستور داده است از ورود مراجعانی که کارت ملی‌شان را همراه ندارند، جلوگیری کنند. بر همین اساس، در ورودی‌های ساختمان سازمان حج و زیارت، اطلاعیه‌ای به دیوار الصاق شده که در آن آمده است: قابل توجه مراجعین محترم! همراه داشتن کارت ملی جهت ورود به سازمان حج و زیارت الزامی است.

تجمع کارگزاران مخابرات روستایی مقابل مجلس
شنیده شد که جمعی از کارگزاران مخابرات روستایی با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی نمایندگان به وضعیت خود شدند. ایسنا نوشت؛ تجمع‌کنندگان از عدم پرداخت حقوق چندین ماهه خود گلایه‌مند بودند و مطالبه خود را انعقاد قرارداد مستقیم با مخابرات عنوان می‌کردند. کارگزاران مخابرات روستایی از استان‌های مختلف پیش از این نیز چندین بار مقابل مجلس تجمع کرده بودند.

حدود 9 میلیون دوشغله داریم!
شنیده شد که یکی از مسوولین از تعداد 8 تا 9 میلیون دو شغله در کشور خبر داد. صراط نوشت؛ فتح الله بیات رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور گفت: چنانچه این افراد تعدیل شوند تاثیر بسزایی در کاهش بیکاری و اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دارد.

بازداشت مدعی ریاست تکواندو در فرانکفورت!
شنیده شد که یک ایرانی ۴۷ساله که خود را رئیس فدراسیون تکواندو ایران می‌نامید، به هنگام کمک به ورود غیرقانونی ۴ ایرانی دیگر به آلمان دستگیر شد. افکارنیوز نوشت؛ به گفته پلیس آلمان، فرد بازداشت‌شده ادعا کرده که همراهانش ورزشکارند و قصد دیدن مسابقات تکواندو در ورشو، پایتخت لهستان را داشته‌اند. ولی این افراد که در سنین ۲۹، ۳۷ و ۳۹ هستند، در جریان بازجویی‌های پلیس گفته‌اند که قصد داشته‌اند از آلمان و لهستان به آمریکا مهاجرت کنند.

پلیس آلمان می‌گوید، تحقیقات نشان داد که هیچ‌یک از این افراد با ورزش رزمی آشنایی نداشته‌اند. ایرانی ۴۷ ساله در اعترافات خود به بازجویان آلمانی گفته است، برای قاچاق هر فرد تا ۱۲ هزار یورو پول گرفته است. علیه وی حکم بازداشت تحقیقاتی صادر شده است. او در زمان بازداشت هزاران یورو به همراه داشت که توسط پلیس ضبط شد. به گمان مأموران آلمان، او این پول را بابت کمک به ورود غیرقانونی همراهان خود گرفته است.

*تهران امروز:

انتخابات آینده چند قطبی است
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه حتما انتخابات رياست‌‌جمهوری آینده چند قطبی خواهد شد، اولويت‌‌های اصلی کشور برای رئيس‌جمهور بعدی را سر و سامان دادن به وضعیت اقتصادی و سیاست خارجی خواند. روحاني در گفت‌وگويي با مهر گفت:دولت بعدي چالش‌های بسیاری پیش رو خواهد داشت و کار رئيس‌جمهور آینده بسیار سخت خواهد بود. حداقل درباره موضوعات اقتصادی مشکلات بسیار بزرگی پیش روی دولت آینده خواهد بود.

وي اولويت‌‌های دولت آینده برای شروع به‌کار را با اهميت خواند وگفت: با شرایط فعلی در خصوص ارز، وضعیت نرخ کالا، اوضاع تجارت خارجی و. . . معضلات فراوانی در حوزه اقتصادی گریبانگیر دولت آینده است. در بحث سیاست خارجی مشکلات زیادی وجود دارد که موضوع تعامل با دنیا اصلی‌ترین آن است. همچنین در مسائل مالی، مسائل پولی و بانکی، مسائل اجتماعی و در خصوص شکاف‌های زیادی که بین اقشار جامعه به‌وجود آمده مشکلات فراوانی داریم که دولت آینده با همه این موضوعات مواجه خواهد بود.

روحانی با تاکید بر اینکه دولت آینده باید برنامه ریزی‌های بسیاری داشته باشد تا بتواند مشکلات فعلی کشور را حل کند گفت: هر کسی که مي‌خواهد کاندیدا شود و در انتخابات آینده شرکت کند باید برای این مشکلات راه حل و برنامه عملیاتی داشته باشد.

 وی در پاسخ به این سوال که فکر مي‌كنید فضای انتخابات رياست‌‌جمهوری آینده چند قطبی خواهد بود عنوان کرد: نمی دانم انتخابات دقیقا چند قطبی خواهد بود و چه قطب‌هایی در آن حضور خواهند یافت اما حتما چند قطبی مي‌شود. یعنی اینکه فضای انتخابات آینده دو قطبی نیست. البته در بسیاری از انتخابات‌ها به‌ویژه در انتخابات رياست‌‌جمهوری تاکنون فضای انتخابات دوقطبی بوده است اما این بار فضا دوقطبی نخواهد بود بلکه قطعا چند قطبی مي‌شود.

بي انگيزه شدن نخبگان در 4 سال اخير
محمدرضا عارف در دیدار جمعی از فعالان و کارشناسان عرصه کشاورزی، روسای انجمن‌های علمی کشاورزی و اساتید دانشگاه به نقش تشکل‌های غیر دولتی در دنیای امروز اشاره کرد و گفت:متاسفانه در سایر بخشها نیز همانند کشاورزی با مشکلات و ندانم کاری های فراوانی مواجه هستیم . اقتصاد و مدیریت کشور مشکل‌دار و بیمار است. چنانچه اگرمعدود مدیران و کارشناسان برجسته باقی مانده که از روند حذف فراگیر تاکنون محفوظ مانده‌اند صحنه‌های اجرایی را رها کنند وخامت اوضاع شکل بدتری پیدا می‌کند.

وي در بخشي از سخنان خود گفت: نمی‌توان نسبت به سرنوشت کشور و بخصوص جوانان بی تفاوت بود. شرایط فعلی کشور نگران کننده است. اتفاقاتی که به‌ویژه طی 4 سال اخیر افتاد قشر نخبه و تاثیر گذار جامعه را بی انگیزه کرده است.یک راه این است که بی تفاوت باشیم و به دنبال کار خود برویم.

اما وقتی احساس می کنیم در برابر مردم و انقلاب مسئول هستیم نمی‌توانيم کنار بکشیم. وي در خصوص قانون هدفمندي يارانه ها گفت: هدفمند کردن یارانه ها یک طرح اساسی و ضروری برای توزیع عادلانه تر ثروت و کاهش فاصله دهک های جمعیتی است و اجرای دقیق قانون بخصوص پرداخت سهم 30 درصد تولید از محل منابع این طرح برای رونق تولید و تشویق تولیدکنندگان ضروری است.

اجرای دقیق و جدی قانون می تواند همزمان با دستیابی به نتایج ارزنده،از تورم بی رویه هم جلوگیری کند. وي در واکنش به اظهار نظر یکی از حاضرین در جلسه که او را امیرکبیر نامید گفت: من امیرکبیر نیستم و عضو کوچکی از جامعه بزرگ و ارزشمند ایران هستم که به خدمتگزاری در هر سنگر افتخار می کنم. نباید دنبال قدیس سازی از اشخاص بود و نگاه منجی گرایانه به آنها داشته باشیم.

بایداحمدي‌نژاد و‌هاشمی را دعوت به تعقل کرد
عباس سلیمی نمین در گفت‌وگو با زندگی نيوز به تشریح صف آرایی نیروهای سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری آینده مي‌پردازد. به اعتقاد او انتخابات آینده سه‌ضلعی خواهد بود یعنی رقابت میان اصلاح طلبان،اصولگرایان و طرفداران دولت به انتخابات ریاست جمهوری شکل خواهد داد. او از چهره‌های سیاسی می خواهد که در طرح شعارهای خود به مصالح ملی توجه کنند.

درباره انتخابات بعضا عناصر تاثيرگذار يا عناصر داراي برنامه براي انتخابات، تلاش مي‌كنند از عناوين يا شعارهايي بهره گيرند كه جاذبه بيشتري براي مخاطب ايجاد كند. وي مطرح شدن بحث انتخابات آزاد را به دور از اين تفسير مي‌داند كه اجراي انتخابات را از دست دولت خارج كنند يا به باز كردن پرونده انتخابات‌سال 88بينجامد، سليمي‌نمين مي‌افزايد: تصور مي‌كنم براي ايجاد بستري براي جذب مخاطب بيشتردر انتخابات آتي است. شعارهاي انتخاباتي قطعا بايد به نوعي داراي كشش باشد.

 در گذشته هم اين كارها صورت گرفته و مسئله جديدي نيست. آقاي احمدي‌نژاد و‌هاشمي‌گرچه دو شخصيت وابسته به دو طيف متفاوت هستند اما در اين زمينه براي ايجاد كشش از يك شعار بهره گرفته‌اند. اما بايد اين افراد را در مطالبي كه بيان مي‌كنند دعوت به تعقل كرد.

داشتن حساسيت نسبت به قانون و عمل در چارچوب قانون اساسي جهت حفظ حقوق ملت، قابل احترام است اما شعارهاي سياسي براي ايجاد جاذبه مقوله قابل تامل ديگري است كه به نظرم آقايان‌هاشمي‌و احمدي‌نژاد با بي‌توجهي صرفا به جاذبه‌هاي شعارها توجه كرده‌اند. وي در بخش ديگر گفت‌وگوي خود مي‌گويد: اين بحث محتمل است كه آقاي احمدي‌نژاد هم با يكسري انگيزه‌هايي بحث انتخابات آزاد را مطرح كرده كه اگر با دليل و مدرك آقاي مشايي ردصلاحيت شدند آن زمان زمينه فشار‌آوردن را هموار و ايجاد كرده باشند.

 اين نظر خيلي دور از ذهن نيست كما اينكه اين مطلب درباره آقاي‌هاشمي‌هم صادق است. وي در خصوص حضور مشايي در انتخابات مي‌افزايد: آقاي مشايي مشكلاتي دارد و خود آقاي احمدي‌نژاد هم اطلاع دارد كه ايشان نمي‌تواند نظر شوراي نگهبان را كسب كند. مردم هم ايرادات آقاي مشايي را مشاهده كرده‌اند. من اين بحث را ورود به عرصه‌هاي غيرقانوني و غيرمنطقي عنوان مي‌كنم. اينكه فشار بياوريم كه موانع غيرقانوني را از پيش‌ رو برداريم.

روزنامه «آرمان روابط عمومی» در مصاحبه خود با آیت‌الله موسوی تبریزی به لزوم حضور اصلاح‌طلبان در عرصه انتخابات تاکید کرد. وي مي‌گوید: من در یک کلمه می‌گویم باید از آیت‌الله‌هاشمی استفاده کرد. هم نظرات ایشان مهم است و هم با سابقه‌ای که دارند می‌توانند جلوی افراط را بگیرند. تجربه سیاسی آقای‌هاشمی بیش از 50‌سال است، بنابراین نمی‌شود این تجربه را نادیده گرفت. خصوصیتی که آقای‌هاشمي‌دارند این است که هر جناح سیاسی در کنار ایشان جایگاه خاص خود را دارد. نگاهی به کابینه دولت ایشان نشان می‌دهد که چقدر در جذب تفکرات مختلف استاد و قوی است.

چرا میگویند حتما رای می اوریم؟
عباس عبدي عضو مستعفي حزب مشاركت در مصاحبه با دويچه وله گفت: من اين فرض را غلط مي‌دانم كه يك كساني بيايند و بگويند حتما راي مي‌آوريم. چرا؟ چون وقتي راي نياورند، مي‌زنند زيرش و مي‌گويند تقلب شده. اين چه فرضي است كه ما داريم مي‌گذاريم؟ چه كسي اين را گفته، اصلا از كجا اين را درآورده‌اند كه اگر يك نامزد اصلاح‌طلب بيايد، حتما و حتما راي مي‌آورد.

 من از جمله كساني هستم كه (حالا شايد خيلي صحيح نباشد اين را بگويم) معتقد نيستم كه حتي اگر قوي‌ترين چهره اصلاح‌طلب هم بيايد، لزوما رأيش قطعي است. اتفاقاتي ممكن است در عرصه سياسي بيفتد كه اصلا چنين چيزي رخ ندهد. همچنان كه در‌سال 88 هم معتقد به اين نبودم كه مثلا هر كسي كه از اين ور بيايد، گارانتي است و راي دارد. اين گارانتي كلا مخل انديشه سياسي است و آدم‌ها را از واقعيت اجتماعي منحرف مي‌كند.

 بهترين ناجي كشور کشور هستم
يكي از كانديداهاي احتمالي رياست‌جمهوري در جمع تعدادي از هوادارانش، خود را بهترين ناجي كشور معرفي كرده است. روزنامه جوان نوشت: اين كانديداي احتمالي در اين جلسه ضمن نقد يكي از رقباي خود، با بيان اينكه وي توان مديريت كلان كشور را ندارد، مشكل اصلي كشور را اقتصادي توصيف كرده و مدعي شده مي‌تواند از پس حل اين مشكل برآيد. اين كانديداي احتمالي با بيان اينكه از ابتداي انقلاب تاكنون سه فتنه را مديريت كرده گفته است: الآن هم بهترين كسي هستم كه مي‌توانم كشور را از مشكلات اقتصادي نجات دهم.

عزل تعدادی از مدیران روزنامه ایران
تعداد قابل توجهی از مدیران روزنامه ایران طی احکامی از سمت خود عزل شدند.بر این اساس غلامحسین اسلامی‌فرد سردبیر کل نشریات موسسه ایران، ابوالقاسم وطن‌دوست معاون اداری مالی ، میکائیل محسنی مدیر امور اداری، میعاد صادقی مدیر عامل موسسه شهرستانها، هاشم سروش‌پور دبیر کمیته انضباطی و سردبیر ایران زمین و قاسم اسلامی‌فرد مدیر امور چاپ از سمت خود عزل شدند و در نامه صادرشده برای عزل آنها تاکید شده که از تمامی سمت‌هایی که در مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی دارند بدین وسیله برکنار می‌شوند.

بر اساس این گزارش در این تغییرات گسترده خلیلیان جایگزین مصفا سرپرست حراست مؤسسه شده است؛ این درحالی است که سرپرست حراست را باید وزارت ارشاد تعیین کند.
دفتر حفاظت فیزیکی سازمان حج و زیارت در بخشنامه ای به پرسنل حراست فیزیکی سازمان دستور داده است از ورود مراجعانی که کارت ملی‌شان را همراه ندارند جلوگیری کنند.

سردرگمی مراجعان ساختمان سازمان حج و زیارت
شبكه ايران خبر داد، بر همین اساس، در ورودی‌های ساختمان سازمان حج و زیارت اطلاعیه ای به دیوار الصاق شده که در آن آمده است: قابل توجه مراجعین محترم! همراه داشتن کارت ملی جهت ورود به سازمان حج و زیارت الزامی است. این بخشنامه که معلوم نیست مبنای حقوقی و عرفی‌اش چیست، باعث کلافه شدن و سردرگمی بسیاری از مراجعان شده است. بخش اعظمی از مراجعان به سازمان حج و زیارت را افراد شهرستانی و‌سالخوردگان تشکیل مي‌دهند.

*ابتکار:


*جمهوری:

حمايت مالي قطر از برنامه انتخاباتي بنيامين نتانياهو
تزيپي ليوني از حمايت مالي قطر از برنامه انتخاباتي بنيامين نتانياهو پرده برداشت. به گزارش شبكه يك تلويزيون رژيم صهيونيستي، تزيپي ليوني، وزير امور خارجه سابق رژيم صهيونيستي و رئيس حزب "جنبش" گفت: قطر سه ميليون دلار را براي حمايت از اقدامات انتخاباتي بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي ارائه داده است و حزب "اسرائيل بيتنا" به رهبري آويگدور ليبرمن، وزير خارجه مستعفي رژيم صهيونيستي هم‌پيمان نتانياهو نيز مبلغ دو و نيم ميليون دلار به دست آورد. شيوخ قطر با دلارهاي نفتي، علاوه بر اينكه در خدمت صهيونيست‌ها قرار دارند، در كشورهاي اسلامي نيز از تروريست‌ها حمايت مي‌كنند.

حضور مطرب بدسابقه در جشنواره تئاتر فجر
يك مطرب بدسابقه كه بعد از افتضاحات حرفه‌اي از رهبري اركستر سمفونيك تهران كنار گذاشته شد، در يك مصاحبه يك صفحه‌اي تمام قد با روزنامه دولتي ايران اول بهمن ماه از حضور خود در جشنواره تئاتر فجر خبر داد.

با توجه به اين كه اين شخص با پادويي راديوهاي بيگانه مانند راديو زمانه و راديو فردا در خدمت بيگانه‌ها بوده است، اختصاص يك صفحه از روزنامه دولتي به چنين چهره‌اي و تأييد صلاحيت وي براي حضور در جشن‌هاي انقلاب اسلامي، سوال‌هاي بسياري ايجاد كرده است، از جمله اينكه آيا واقعا انقلاب اسلامي و نظام انقلابي نتوانسته است براي جشن‌هاي پيروزي خود هنرمند متعهد تربيت كند؟!

صدور حكم بازداشت گران‌ترين مزدور در لبنان
بازپرس نظامي لبنان، حكم بازداشت "علي توفيق ياغي" را به اتهام همكاري با رژيم اسرائيل صادر كرد. به گزارش العالم، عماد الزين بازپرس دادگاه نظامي لبنان، اين حكم را پس از آن كه از سوي نيروهاي اطلاعات ارتش لبنان دستگير شده بود، صادر كرد.اين در حالي است كه شبكه المنار لبنان اعلام كرد: ياغي تاكنون گران‌ترين مزدور در لبنان بوده است و بنا به اعلام منابع امنيتي مجموع مبلغي كه تقاضا كرده است، تا زمان بازداشت وي به 600 هزار دلار رسيده است. ياغي از اهالي شهر بعلبك و عضو شوراي شهر بعلبك بود كه قبلاً به عنوان كارمند وزارت كار فعاليت مي‌كرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار