پرستاران نقش مهمي در تشخيص، درمان و مراقبت از بيماران سرطاني دارند

پرستاران به عنوان يكي از اعضاي تيم درمان نقش مهمي در تشخيص، درمان و مراقبت از بيماران سرطاني دارند و از آنجا كه پرستار وقت بيشتري را نسبت به ديگر اعضاي تيم درمان با بيمار مي گذراند، شايد اولين شخصي باشد كه نياز بيمار و خانواده اش را تشخيص مي دهد.

خدیجه رییسی، کارشناس پرستاری به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: تیم درمان سرطان شامل  پزشک هماتولوژیست انکولوژیست، پزشک رادیوتراپیست انکولوژیست، جراح، پرستار انکولوژی، مددکار اجتماعی، متخصص تغذیه، فیزیوتراپ، داروساز، روانشناس است.
وی افزود:  پرستار انكولوژي فردی است كه براي افزايش كيفيت زندگي مبتلايان به سرطان تلاش می کند. پرستاري سرطان در حقيقت چالشي خلاقانه ، ماهرانه است و با تشريك مساعي ساير پرسنل درماني انجام می پذیرد.  

این کارشناس پرستاری تصریح کرد: پرستار با آموزش، پيشگيري، تشخيص، درمان و پيگيري بيماران مبتلا به سرطان نقش حياتي و مهمي را بعهده دارد. به طوركلي تدابير پرستاري در مورد بيماري كه براي اولين بار مي شنود گرفتار سرطان است و دچار احساسات مي شود از اهميت زيادي برخوردار است. پرستار در اين موقع نقشهاي متفاوتي ایفا می نماید.

رییسی اظهارکرد:  بيماران مبتلا، به علت تغيير وضعيت جسماني و تغيير تصوير ذهني از خود، دچار بحران شديدي مي گردند كه پرستار با همدلي، آموزش، حمايت و مشاوره مي تواند به فرد در تطابق خود با وضعيت موجود كمك كند و موجبات كاهش اضطراب بيمار را فراهم نموده تا بيمار بتواند راحت تر رژيم درماني را پذيرفته و از عوارض بيماري پيشگيري شود.

وی خاطرنشان کرد: پرستاران به عنوان يكي از اعضاي تيم درمان نقش مهمي در تشخيص، درمان و مراقبت از بيماران سرطاني دارند و از آنجا كه پرستار وقت بيشتري را نسبت به ديگر اعضاي تيم درمان با بيمار مي گذراند، شايد اولين شخصي باشد كه نياز بيمار و خانواده اش را تشخيص مي دهد./ح

برچسب ها: سرطان ، پرستار ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار