كردستان/

لزوم خودداری از تحریف واقعیت‌های دفاع مقدس / داستان‌های ذهنی به مردم ارائه نشود

معاون روایتگری حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران بر خودداری راویان راهیان نور از تحریف واقعیت‌های دوران دفاع مقدس تاکید کرد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  ابوالفضل مسجدی در همایش راویان آموزش‌دیده راهیان نور کردستان که در مجتمع شهید بروجردی سنندج برگزار شد، هدف اردوهای راهیان نور را آشنایی مردم با واقعیت‌های دوران دفاع مقدس خواند و اظهار کرد: لازم است آنچه که در این مسیر واقعیت دارد، بیان شود.

وی انتقال داستان‌های ذهنی و توهمی به زائران راهیان نور به ویژه نسل جوان را جدای از عدم تأثیرگذاری این حرکت فرهنگی بر آنان، موجب بی‌اعتمادی نسبت به این حرکت‌های اعتقادی دانست.

معاون روایتگری حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران انتقال درست مفاهیم دوران دفاع مقدس را از وظایف اساسی راویان دانست و بر خودداری از اغراق و تحریف حماسه‌های آن دوران تأکید کرد.

مسجدی خاطرنشان کرد: اهمیت راهیان نور و روایتگری به اندازه‌ای است که مقام معظم رهبری چندین‌بار در مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور حضور یافته‌اند و این بار مسئولیت مجریان راهیان نور و راویان را مضاعف می‌کند.

به گفته این فرمانده دوران دفاع مقدس، راویان پل ارتباطی بین رزمندگان دوران دفاع مقدس و نسل امروزی هستند که باید نقش خود را به درستی و بر اساس واقعیت‌ها ایفا کنند.

وی گفت: کار راویان نور خروجی تمامی اقدامات مجریان راهیان نور را رقم می‌زنند، بنابراین لازم است تا نسبت به آنچه که روایت می‌کنند، اطلاعات کافی داشته باشند، چراکه نسل جوان ما آگاه بوده و خلاف واقعیت را قبول ندارد.

مسجدی ابراز داشت: حرکت راهیان نور نقطه مقابل فتنه‌ها و توطئه‌های نرم دشمنان دانست، چراکه با این حرکت معنویت به جامعه تزریق می‌شود؛ به هر اندازه‌ای که ما در زمینه ترویج ارزش‌ها و فرهنگ‌های ناب اسلامی تلاش کنیم، توطئه‌های دشمنان بی‌اثر می‌شود.

معاون روایتگری حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران در ادامه به چگونگی تحمیل جنگ بر ایران اشاره کرد و گفت: استکبار جهانی همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی غائله‌هایی را در استان‌های مختلف کشور به راه انداختند تا اینکه نظام اسلامی را از همان ابتدا ساقط کنند.

وی افزود: اما چون دیدند که این عمل منجر به نتیجه مورد هدف آنان نشد، به سرکردگی آمریکا و نوکری صدام خائن جنگی هشت ساله را بر ملت ایران تحمیل کردند که جوانان و مردم غیور با دست خالی و با قدرت ایمان مانع از تعبیر رویاهای آنان شدند.

مسجدی یادآوری کرد که رزمندگان به پشتیبانی مردم در طول آن هشت سال حماسه‌هایی را خلق کردند و اکنون راویان ما وظیفه دارند به درستی آنها را به نسل جوان کشور انتقال دهند.

وی همچنین به مقوله جنگ‌های داخلی و خارجی در استان کردستان اشاره و تصریح کرد: براساس آمار و اطلاعات، 94 درصد مردم کردستان به جمهوری اسلامی رأی دادند و با طرفداری از نظام اسلامی، پای انقلاب ایستادند.

مسجدی اضافه کرد: گروهک‌های معاند نیز به دنبال انتقام‌گیری از مردم بودند که رزمندگان شجاع از سراسر ایران اسلامی در قالب ارتش و سپاه با نشان دادن وحدت حقیقی وارد صحنه شدند و برای دفاع از مردم این سرزمین جان دادند.

وی در پایان گفت: بیان این واقعیت‌ها علاوه بر حفظ و تقویت وحدت اسلامی، مانع از تحقق برنامه‌های هدف‌دار دشمنان در ایران اسلامی می‌شود./ج1

برچسب ها: نشر ارزش ، جمهوری ، رزمنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.