چهره سال سينماي ايران يک عروسک است؟!

در یک نظرسنجی در انتخاب خبرسازترين چهره سال سينماي ايران، کلاه قرمزي جلوتر از عطاران و سلحشور، اول شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، در نظرسنجي در انتخاب خبرسازترين چهره سال سينماي ايران، کلاه قرمزي جلوتر از عطاران و سلحشور، اول شد.

هفته گذشته بود که خوانندگان روزنامه خواستيم در نظرسنجي ما براي انتخاب خبرسازترين چهره سينمايي سال شرکت کنند، گزينه‌هايي که در اختيارشان قرار داده بوديم يا کارگرداناني بودند که فيلم‌هاي جنجالي سال را ساختند يا چهره هاي شاخصي که اثر هنري تحسين برانگيزي داشتند يا کساني که براساس حرف‌هايي که درباره سينما زده بودند، مطرح شد.

وقتي نتيجه نظر سنجي معلوم شد تقريبا از انتخاب گزينه اول مطمئن بوديم، کلاه قرمزي، اينکه 23.2 درصد خوانندگان بين عروسک محبوب راي داده‌اند و نه به يکي از بازيگران يا کارگردانان سينما هم بامزه است هم تاسف برانگيز، اينکه يک عروسک بي‌جان تازه ضعيف هم بود ميان مردم محبوبيتش حتي از رضا عطاران هم بيشتر است.

يعني ستاره‌هاي ما بايد فکري به حال خودشان کنند پيامش واضح است؛ بين مردم و هنرمندانشان شکاف عميقي ايجاد شده است تازه نفر دوم فهرست با فاصله زياد از کلاه قرمزي با 13.8 رضا عطاران است که کمدين محبوبي است که امسال فيلمش هم خيلي خوب فروخته و چهره‌اش هم در سينما و هم درتلويزيون براي مردم شناخته شده چهره مردمي محسوب مي‌شود و خلاصه مثل بقيه هنرمندان فاصله زيادي از مردم عادي ندارد اينکه حميد فرخ‌نژاد رتبه سوم نظر سنجي را با 11.2 درصد آرا کسب کرده نکته جالبي است.

شايد يک دليلش حافظه مردم باشد چون فيلم «زندگي خصوصي آقا و خانم ميم» با بازي وي هنوز روي پرده سينما هاست، به يادش مي‌آورند.

البته فرخ‌نژاد بازيگري است که به دليل شيوه حرف زدنش و اينکه اکثر اوقات سعي دارد کمي طنز با تندي چاشني حرف‌هايش کند براي خيلي از مردم چهره جالب توجهي است، ابوالقاسم طالبي کارگردان فيلم سياسي «قلاده‌هاي طلا» با 10.1 درصد در رتبه بعدي است، موردي که نشان مي‌دهد سينما براي مردم از حالت سرگرمي صرف خارج شده و حالا به آن عنوان ابزاري سياسي و مهم در اجتماع هم نگاه مي‌کنند.

 فريدون جيراني که با وجود برنامه «هفت» و «من مادر هستم» مي‌توانست در صدر اين فهرست باشد فقط 9.5 درصد آرا را به دست آورده است عجيب نيست؟ آيا معني‌اش اين نيست که شايد مردم آنچنان که بايد و شايد کارگردان مجري تنها برنامه سينمايي تلويزيون را باور ندارند؟

اکبر عبدي که روزگاري نامش تيتر يک هر خبري بود و در همه خانه‌ها چهره شناخته شده الان فقط 7.5 درصد آرا را کسب کرده است، مدت‌هاست که ديگر از آن عبدي شگفت انگيز «اجاره نشين‌ها» يا سريال‌هاي محبوب تلويزيوني خبري نيست، تازه خوب شد که عطاران قدر هنرش را دانست و براي فيلمش به سراغش آمد تا دوباره شاهد يک نقش به ياد ماندني از عبدي باشيم.

فرج الله سلحشور به خاطر حرف‌هاي جنجالي‌اش درباره سينماي ايران با 6.6 رتبه پنجم را دارد، شايد ميان هنرمندان به خاطر حرف‌هاي تندش خيلي محبوب نباشد اما قطعا خبرساز است.

پنج نفر چهره آخر اين نظر سنجي با تعداد آرا کسب شده‌شان و به ترتيب عبارتند از: ابراهيم حاتمي کيا با 5.3 درصد، پانته‌آ بهرام (4.9)، باران کوثري (4)، خانواده بانکي (2.7) و آخرين چهره‌ها عبدالرضا کاهاني است که گويا به رغم اينکه چهره محبوب منتقدان سينماست اما فعلا فاصله‌اش با مخاطب بيشتر از آن است که جز چهره‌هاي خبرساز براي‌شان باشد.

منبع: هفت صبح

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.