ابوترابی‌فرد در نطق پيش از دستور:

مطالبه نظام جمهوری اسلامی وحدت در تمام عرصه‌هاست/ جهالت علمي و عملي ريشه تفرقه در دنياي اسلام

نایب رئیس مجلس گفت: امروزه وحدت در تمام عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، دفاعی، علمی و.... مورد مطالبه نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام سيدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نايب رئيس مجلس که در غیاب علی لاریجانی ریاست جلسه علنی امروز (چهارشنبه 4 بهمن ماه) را بر عهده داشت در نطق پيش از دستور خود به آغاز هفته وحدت و ولادت پيامبر عظيم‌الشان اسلام اشاره کرد و گفت: موضوع وحدت به همه مسلمانان مربوط بوده و طبق تاکیدات قرآن کریم همه باید به آن پایبند باشند.

ابوترابی فرد با بیان اینکه در این آیات از تفرقه نهی شده است، افزود: ریشه تفرقه در دنیای اسلام جهالت عملی و جهل علمی است و پیامبر اکرم (ص) بستر را برای تبدیل جهل به علم و دانش و جهالت به رفتار برآمده از دین و عقلانیت فراهم کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اگر شما در کنار این مشعل پرفروغ قرار بگیرید جان و روح‌تان به نور علم و حکمت منور می‌شود و تزکیه می‌شوید و اگر جهل انسان به علم و جهالت او به رفتار برآمده از دین تبدیل شد ریشه‌های تفرقه و اختلاف زدوده می‌شود.

این نماینده مجلس نهم در ادامه گفت: اینکه قرآن کریم ما را بر تمسک به عترت پیامبر اکرم توصیه و دستور داده برای آن است که پیامبر اکرم(ص) اهل بیت خود را همیشه با حق و در کنار حق می‌داند. آنها تجسم حق‌ و علم‌اند.


نماینده تهران خاطر نشان کرد: قرار گرفتن در کنار اهل بیت یا آراسته شدن به علم و اخلاق و آراسته شدن به این مهم به‌معني تحقق وحدت علمی و اخلاقی است که مورد تاکید و سفارش بزرگان است.

ابوترابی‌فرد در ادامه اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران با تکیه به قرآن و عترت راه وحدت امت اسلامی را هموار کرده است.

وی افزود: امروز وحدت در همه عرصه‌های حیات فردی، حیات اجتماعی، حیات سیاسی، حیات دفاعی و علمی و حیات اقتصادی مورد مطالبه نظام است که رهبر معظم انقلاب بارها به آن تاکید داشته و دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین اظهار کرد: اگر می‌بینید امروز همان شعاری که ملت ایران بر زبان دارند بر زبان ملت عراق، لبنان، فلسطین و ملت‌های اسلام جاری است برای آن است که ملت اسلامی راه را برای وحدت امت اسلام در عرصه‌های سیاسی هموار نموده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌بینید به دست توانای فرزندان فلسطین سلاحی که دست توانای فرزندان علی‌بن‌ابی‌طالب آماده نموده است استکبار و رژیم صهیونیستی را هدف قرار می‌دهد یعنی جامعه اسلامی ،شیعه و اهل سنت با وحدت و انسجام کامل در یک حرکت کاملا متحد و هماهنگ بر قدرت دفاعی خویش افزودند.


گفتنی است؛ 17 ربیع الاول مصادف با 10 دی ماه سالروز ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) روز اخلاق و مهرورزی و هم چنین ولایت امام جعفر صادق که به این مناسبت هفته آینده به عنوان هفته وحدت نام گذاری شده است.
انتهای پیام/ س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار