اردبیل /

حفظ میراث فرهنگی اهمیتی كمتر از احداث كارخانه و توسعه كشاورزی ندارد

معاون سیاسی ، امنیتی استاندار اردبیل گفت: حفظ آثار فرهنگی و توسعه گردشگری دست كم از احداث كارخانه ها و توسعه بخش كشاورزی ندارد و می تواند برای اشتغال و درآمدزایی استان موثر باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / عباس دست‌باز افزود: با توجه به این كه استان اردبیل ییلاق كشور محسوب می شود سالانه 10 میلیون مسافر از مناطق مختلف ایران به این استان سفر می‌كنند.

وی افزود: با وجود 230 هتل ، مهمانسرا و مهمانپذیر در سال گذشته حدود 70 هزار گردشگر خارجی به این استان سفر كردند كه این تعداد با برنامه‌ریزی مناسب می‌تواند افزایش یابد.

معاون سیاسی ، امنیتی استاندار اردبیل اظهار كرد: دسترسی آسان به دریا ، كوه ها ، جنگل ها و تنوع فرهنگی و آب و هوایی می تواند استان را در حوزه صنایع دستی و گردشگری ارتقا دهد.

دستباز همچنین ارتقای فعالیت‌های میراث فرهنگی از جمله ساماندهی خانه‌های قدیمی و حمام‌های تاریخی استان در دولت نهم و دهم را شایسته قدردانی ذكركرد.

وی اظهار كرد : موضوع میراث فرهنگی و ملی برای همه دولت‌ها حائز اهمیت بوده و همچون ریشه درختی در تندباند حوادث آنها را استوار نگه می دارد.

وی بیان كرد : توسعه پایدار مفهومی است كه در جوامع بشری از جایگاه ویژه ای برخوردار شده و مباحثی مانند عدالت اجتماعی ، حفظ محیط زیست ، توسعه گردشگری و برآوردن نیازهای نسل های آینده زیربنای آن است.

یحیی نقی زاده محجوب مدیركل جدید میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در این همایش گفت: ظرفیت های تاریخی و طبیعی در كنار میراث فرهنگی موجب اعتلای این حوزه در استان شده است.

وی افزود: میراث فرهنگی و حفظ آن ماهیتی فرابخشی دارد و موفقیت در این حوزه نیاز به همكاری سایر نهادها دارد.

وی گفت: میراث فرهنگی شناسنامه ، هویت ، عبرت و بصیرت هر ملت بوده و نیازمند احیا و حفظ شایسته است.

نقی زاده با اشاره به این كه 48 رشته صنایع دستی در این استان فعال است افزود: این حوزه نمود میراث فرهنگی است و تولیدات ما باید علاوه بر اصالت جنبه كاربردی نیز داشته باشد.

وی همچنین بیان كرد: حوزه گردشكری اولین حوزه درآمدزا بوده و بیشترین گردش مالی در دنیا را به خود اختصاص داده و ما باید برای توسعه همه جانبه استان به این امر توجهی ویژه داشته باشیم/س

برچسب ها: اردبیل ، حفظ ، میراث ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.