سردار نقدی در اختتاميه آیین کنگره شعر شهدای جهاد علمی:

"مادران شهدا" اسطوره‌هاي تاريخي هستند/ آنها زیباترین جلوه برای سرودن شعرند

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به نقش برجسته شاعران در عرصه‌های مختلف انقلاب گفت: مادران شهیدی که جوانان رشیدشان را به جبهه فرستاده‌اند و از نثار جان خود نيز در راه ميهن باكي ندارند، اسطوره‌های تاریخی هستند که شاعران باید در آثارشان به این موارد توجه کنند. اين علم، جهاد، عشق و معنویت را در هیچ کجای جهان نخواهیم یافت و این زیباترین جلوه برای سرایش است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "سردار محمدرضا نقدی" در کنگره شعر شهدای جهاد علمی كه سه‌شنبه شب برگزار شد، با گرامیداشت ایام ربیع‌الاول، شاعران ایران را خوشبخت‌ترین شاعران جهان دانست و گفت: شاعران ایرانی نه‌تنها در این دوره، بلکه در طول تاریخ جغرافیایی خوشبخت‌ترین شاعران جهانند و این امر از آن‌سو نیست که اسلام را برگزیده‌اند یا آن‌که معجزه کلام وحی ادب و شعر بود، بلکه خوشبختی آنان از آن‌سو است که رهبر فرزانه انقلاب نیز یک ادیب و شاعر است.
 
وی با بیان اين‌که شاعران تلاش دارند تا در تخیل خود افسانه خلق کنند خاطرنشان کرد: شاعران همواره مي‌كوشند تا از تخيل خود به خلق افسانه دست بزنند، اما سوژه‌های شاعران ایرانی افسانه‌هایی حقیقی هستند.
 
سردار نقدی ادامه داد: مادران شهیدی که جوانان رشیدشان را به جبهه فرستاده‌اند و بدون آن‌كه پشيمان باشند، از نثارجان خود نيز در راه ميهن باكي ندارند، اسطوره‌های تاریخی هستند که شاعران باید در آثارشان به این موارد توجه کنند و اين علم، جهاد، عشق و معنویت را در هیچ کجای جهان نخواهیم یافت و این زیباترین جلوه برای سرایش است.
 
رئيس سازمان بسيج مستضعفين در پایان خطاب به شاعران حاضر در کنگره گفت: "بسرایید با قلم‌هایتان مجاهدینی را که با تمام وجود لحظه‌شماری می‌کنند تا جان خود را برای میهن فدا کنند، بسرایید مادرانی را که فرزندان خود را به جبهه می‌فرستند، بسرایید مردمی را که با تمام وجود و سختی‌ها در پای آرمان‌های نظام ایستاده‌اند تا بشریت بداند که اسطوره واقعی كيست".

انتهاي پيام/
برچسب ها: شهدا ، جهاد ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار