نخست وزير سوريه نتايج سفر اخير خود به ايران را مثبت ارزيابي کرد

نخست وزير سوريه نتايج سفر اخير خود به ايران را مثبت ارزيابي و درباره بحران داخلي در سوريه نيز تاکيد کرد دولت سوريه براي حل بحران آماده است حتي با افراد مسلح پس از اينکه سلاحشان را به زمين بگذارند گفتگو کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلويزيون سوريه، هيئت دولت سوريه نتايج سفر  هفته گذشته نخست وزير اين کشور را به ايران و اتخاذ تدابير عملي براي اجراي برنامه سياسي براي حل بحران اين کشور را بررسي کرد.

در اين نشست بر رويکرد مثبت با همه گروه هاي سياسي و گروه هاي مدني تاکيد شد.

هيئت دولت سوريه سفر هيئت اخير اين کشور را به ايران در همه سطوح اقتصادي، توسعه و خدماتي مثبت ارزيابي کرد.

نخست وزير اين کشور قراردادهاي امضا شده با ايران را در زمينه برق، بهداشت و نفتي، مالي و بانکي به اطلاع خبرنگاران رساند.

وي گفت: قراردادهاي زيادي به ويژه در عرصه خدماتي و برق امضا شد. قراردادي به ارزش 500 ميليون دلار امضا شد. خط اعتباري به ارزش يک ميليارد دلار که به بخش هاي برقي و بهداشت اختصاص دارد به سوريه ارائه شد.

نخست وزير سوريه همچنين از وزيران کابينه خواست تدابير فوري براي عملي شدن برنامه سياسي جهت حل بحران اين کشور اتخاذ کنند و در اين باره تاکيد کرد دولت رويکرد مثبتي به همه گروه هاي سياسي و مخالفان در داخل و خارج که به اصول ملي پايبند باشند دارد.

وي گفت: ما براي برقراري امنيت و ثبات در سوريه به تلاش خود ادامه مي دهيم. ما در اين باره رويکرد مثبت به همه گروه هاي سياسي و مدني از جمله مخالفان ملي در داخل و خارج داريم که به اصول ملي ايمان دارند. ما حتي براي رسيدن به حل و فصل با افراد مسلح که سلاح را به زمين بگذارند و به آغوش کشور بازگردند استقبال مي کنيم تا با يکديگر براي ساخت سوريه جديد، دمکراتيک و چند حزبي تلاش کنيم.

برچسب ها: سوریه ، نخست وزیر ، ایران ، سفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار