تردد با زيرپوش و زير شلواري ممنوع !

هیأت امر به معروف و نهی از منکر عربستان، تردد جوانان در بازارها و اماکن عمومی را در صورت پوشیدن زیرپوش و زیرشلواری ، ممنوع اعلام کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم ، هیأت موسوم به امر به معروف و نهی از منکر (پلیس دینی) عربستان، با انتشار بخشنامه ای خطاب به کلیه مجتمع های تجاری و فروشگاههای زنجیره ای آن کشور، ورود جوانانی را که فقط زیر پوش و زیر شلواری بر تن دارند به این اماکن ممنوع اعلام کرد .. این هیأت از عناصر خود خواست از تردد آنها در اماکن عمومی جلوگیری کنند.
در این بیانیه آمده است: زیرشلواری و زیرپوش جزو لباس های زیر به شمار می آیند و تردد افراد در اماکن عمومی در صورت اکتفا به پوشیدن آنها، برخلاف شئونات اجتماعی است و فتنه انگیزی به شمار می آید.
پلیس دینی عربستان، افزود: جوانان با هدف جلب توجه ، اغتشاش و آشوب در اماکنی مانند بازارها، مجتمع های تجاری و پارک ها که خانواده ها در آنها حضور می یابند، اقدام به تردد با چنین لباس هایی می کنند.
امر به معروف عربستان، بر ضرورت پایبندی به دستورات و بخش نامه های اعلام شده در این باره تأکید و اعلام کرد: هر جوانی که با زیرپوش و زیرشلواری در اماکن عمومی دستگیر شود، مورد پیگرد قرار خواهد گرفت و از وی تعهد کتبی مبنی بر عدم تکرار دریافت خواهد شد. همچنین در مواردی که کنترل اوضاع از اختیار نیروهای پلیس امر به معروف خارج باشد یا آشوبی به وجود بیاید، گشت ها و نیروهای امنیتی در فیصله دادن قضایا همکاری خواهند کرد.
سرهنگ "زیاد رقیطی" سخنگوی رسانه ای پلیس منطقه شرق عربستان اعلام کرد که آن مرکز گزارشی را مبنی بر پوشیدن لباس های نامناسب و منافی عفت عمومی، دریافت کرده است که افراد مذکور دستگیر شدند و از آنها تعهد عدم تکرار چنین اقدامی اخذ گردید.
یادآور می شود، وزارت تجارت و صنایع عربستان، اخیرا ورود لباس و لوازم تزئیناتی "منافی اسلام" را ممنوع اعلام کرده و خواستار جمع آوری نمونه های موجود از آنها در بازارهای آن کشور شده است.


   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار