یک کارشناس مسائل بین‌الملل:

تحريم‌هاي یکجانبه غرب عليه ايران نمونه بارز نقض حقوق بشر است

يک کارشناس مسائل بين‌الملل گفت: تحریم‌‌های یکجانبه غرب علیه کشورمان نمونه بارز نقض حقوق بشر و ضربه زدن به ملت شریف ایران است.

محمد شهيدي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به تشديد تحريم‌های یکجانبه غرب عليه کشورمان اظهار داشت: تشديد تحريم‌های یک‌سویه غرب علیه کشورمان از نظر حقوق بین‌الملل بي‌اساس بوده و به نوعی نقض حقوق‌بشر تلقی می‌شود.

وي در مورد به چالش کشیدن پرونده‌ هسته‌ای کشورمان از سوی دولتمردان غربی تصریح کرد: دولتمردان غربی همواره به دنبال به چالش کشیدن پرونده‌ای هسته‌‌ای کشورمان بوده و آنها باید حقوق هسته‌ای ایران را به رسمیت بشناسند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: راه‌هاي حل اختلاف در حقوق بين‌الملل به گونه‌اي است که ابتدا بايد تمام راه‌هاي مسالمت‌آميز بین کشورها پيموده شود و نباید به سرعت به دنبال اعمال تحریم‌های یکجانبه رفت چراکه اعمال تحریم‌ها به ضرر خود کشورهای تحریم کننده خواهد بود.

شهيدي ادامه داد: جمهوری اسلامی ايران در مقابل برخي از تحريم‌هاي يکجانبه مي‌تواند در مجامع بين‌المللي طرح دعوا کند ولي با مشکلات عمده مواجه است چرا که برخی از تحریم‌ها از جانب شوراي امنيت اتخاذ شده که متاثر از انگيره‌هاي سياسي است و ايران را در مقابل اين نهاد قرار مي‌دهد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطر نشان کرد: ملت ایران همواره با عزم و ارداه خود در مقابل تحریم‌های غرب جواب دندان‌شکنی به دولتمردان غربی داده‌اند و باید بدانند که با اعمال تحریم‌ها علیه ملت ایران راه به جایی نخواهند برد.

شهيدي با بيان اينکه آمریکا اذعان داشته که ایران تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده است، ادامه داد: ملت ایران تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده و موجب شده که در تمامی زمینه‌ها به خود‌کفایی برسیم بنابراین آمریکایی‌ها به این موضوع اذعان دارند که تحریم‌های یکجانبه علیه ایران موجب پیشرفت کشورمان شده است.

اين کارشناس مسائل بين‌الملل در پايان خاطر نشان کرد: با توجه به بحران‌های اقتصادی غرب تحريم‌ها نمي‌تواند براي مدت طولاني ادامه پيدا کند چراکه جوامع غربی با بحران‌های مالی بسیاری روبرو هستند و در طولانی مدت موجب اعتراض جوامع بين‌المللي خواهد شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ایران ، تحریم ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار