تعطيلي سفارت ژاپن در مالي

يکي از مقامات ژاپن از تصميم اين کشور براي بستن سفارتخانه خود در مالي به علت وخامت اوضاع امنيتي خبر داد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، يکي از مقامات ژاپن از تصميم اين کشور براي بستن سفارتخانه خود در مالي به علت وخامت اوضاع امنيتي خبر داد.
وزارت خارجه ژاپن در بيانيه اي اعلام کرد:  به علت وخامت اوضاع امنيتي در مالي از جمله باماکو، پايتخت ، سفارتخانه خود را در مالي به طور موقت مي بندد. کارکنان اين سفارتخانه نيز در سفارت ژاپن در فرانسه به فعاليتهاي خود ادامه خواهند داد.
يوتاکا يوکويي، سخنگوي اين وزارتخانه گفت سفارت ژاپن در مالي روز چهارشنبه بسته مي شود و همه کارکنان آن که نه نفر هستند، در چند روز آينده از سفارتخانه تخليه خواهند شد. 
وي گفت وزارت خارجه از چهارده تبعه ژاپني ديگر در مالي مطلع است و دولت به اتباع ژاپني از جمله کساني که با اتباع ماليايي ازدواج کرده اند، توصيه کرده است از اين کشور خارج شوند. 
يوکويي گفت: در پي پيشروي نظاميان فرانسه در مالي، اوضاع وخيم تر شده است. در بحبوحه پيشروي نظامي فرانسه در مالي، ماجراي گروگان گيري در الجزاير پيش آمد که  موجب وخامت اوضاع شد. به همين دليل، تصميم گرفته ايم سفارت ژاپن را در مالي ببنديم.
 اين تصميم يک روز پس آن اتخاذ شد که ژاپن اعلام کرد دست کم هفت تن از اتباع اين کشور در بحران گروگان گيري در الجزاير، همسايه مالي کشته شدند. 
گروگان گيران اعلام کرده اند در اعتراض به دست داشتن الجزاير در حمله نظامي فرانسه به اسلام گرايان در مالي، به تاسيسات گازي در الجزاير حمله کردند.
برچسب ها: بین الملل ، ژاپن ، مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار