مشهد/

خط تولید انرژی نیازمند فرمول حمایتی از سوی دولت است

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان‌رضوی گفت : خط تولید انرژی نیازمند فرمول حمایتی از سوی دولت است .


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمدحسین روشنک در آستانه دومین همایش فرصت‌ها و چالش‌های کسب و کار در تجارت انرژی الکتریکی(برق)، اظهار کرد: در شرایط اقتصاد مقاومتی و تحریم، هر بخش کوچک و بزرگ وظایف مهمی بر عهده دارند.

وی افزود : یکی از مهم‌ترین بخش‌های تأثیرگذار در مسیر اقتصاد مقاومتی، بخش تأمین انرژی است و از همین حیث نیازمند نگاه جدی و برنامه‌ریزی مدون در این بخش هستیم.

وی از تعهد نداشتن دولت نسبت به پرداخت درصدی مازاد به بخش‌های تولیدی از محل درآمد یارانه‌ها یاد کرد و گفت: دولت در این زمینه ذره‌ای از تعهد قانونی و شرعی خود را انجام نداد و در شرایطی که شرکت‌ها توان اقتصادی نداشته در سال تولید ملی با ضعف‌های زیادی در بخش تولید مواجهه هستیم.

روشنک یادآور شد: در سال تولید ملی، سرمایه و کار ایرانی باید بخش دولتی بیش از پیش توجه خود را معطوف فعالان اقتصادی که عمده آن را تولید‌کنندگان و صنعتگران تشکیل می‌دهند، کند.

روشنک گفت: در بحث انرژی دو سیستم تولید و مصرف تعریف می‌شود که میان این دو سیستم، تشکیلات دولتی به نام وزارت نیرو که تنظیم‌کننده روابط این دو سیستم است وجود دارد از این حیث تعیین دامنه روابط و شرح وظایف آنان در مسیر ارتقا انرژی ملزم است/س 

برچسب ها: تولید ، انرژی ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.