فاکتورهای مهم در خرید یک دوربین حرفه ای

عدم کیفیت کافی در دوربین های غیر حرفه ای باعث شده تا بسیاری از علاقمندان به هنر عکاسی به سمت خرید دوربین های حرفه ای بروند.

به گزارش خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران به نقل از تکنولوژی روز، فاکتورهای بسیاری در زمینه ی خرید یک دوربین عکاسی حرفه ای با قابلیت تعویض لنزها وجود دارد که تعدادی از آن ها را به اختصار بیان می کنیم.

** لنزها


ابتدا باید حوزه ی عکاسی کاربر مشخص شود تا با استفاده از آن بتواند لنزهای مورد نیاز خود را تهیه کند. برای عکاسی از سوژه های دور لنز تله( Tele) و برای عکاسی با میدان دید بالا به واید (wide) نیاز است.

** سنسور پردازشگر تصویر


سنسور پردازشگر تصویر نیز از مهم ترین فاکتورهای خرید حرفه ای می باشد امروزه سنسور CMOS که می تواند تصاویر با کیفیت و رنگبندی مناسب تهیه کند در دوربین های حرفه ای استفاده می شود.

** فلاش برای نوردهی

استفاده از فلاش در نور کم، نیاز به یک عکاس می باشد دوربین های حرفه ای به طور معمول با فلاش هاي پاپ آپ عرضه می شوند برای جبران کمبود برد فلاش می توانید از فلاش های جانبی که روی دوربین نصب می شوند استفاده کنید.

** فیلتر لنزها

شیشه ی روی لنزها بسیار حساس می باشد بنابراین نیاز است تا یک فیلتر روی آن بسته شود فیلترهای با قابلیت جذب اشعه فرابنفش (UV) برای کمک به کیفیت عکاسی بهتر و محافظت بیشتر لنز توصیه می شوند.

** ریموت شاتر

گاهی نیاز می شود که دوربین را در محلی ثابت قرار داده و بی آنکه به آن دست بزنید عکس بگیرید برای این منظور اگر دوربین شما قابلیت ریموت دارد می توانید یک ریموت کنترل شاتر برای آن تهیه کنید.

** سرعت شاتر و حساسیت

برای عکاسی از سوژه های در حال حرکت باید دوربینی را انتخاب کنید که بتواند در هر ثانیه تعداد بالای عکس بگیرد، همینطور برای عکاسی با کیفیت تر در نور کم باید دوربینی با حساسیت بالاتر (ISO) را در نظر بگیرید.

** لوازم جانبی

کارت حافظه متناسب با رزولوشن دوربین مهم ترین وسیله جانبی یک دوربین است گرفتن کیف مناسب برای دوربین که لنزها نیز در آن ها جا شود بسیار مهم است همینطور یک گردن آویز نیز برای سهولت حمل و نقل پیشنهاد می گردد./ح

 

برچسب ها: دوربین ، فناوری ، رزولوشن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.