شيراز/

پایش سلامت 135 دانش‌آموز در اردوی جهادی

دانشجویان پزشکی شیراز 135 دانش‌آموز را در اردوی جهادی مورد پایش سلامت قرار دادند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، هفتمین اردوی جهادی خدمات سلامت دانشکده پزشکی به همت معاونت فرهنگی و امور دانشجویی دانشکده پزشکی و مشارکت دانشجویان رشته پزشکی در روستاهای کلاه سیاه و مشایخ از توابع دشمن زیاری برگزار شد.

در این اردو پس از پذیرش و ثبت نام از دانش‌آموزان، سنجش قد و وزن و تعیین صدک‌های مربوطه صورت گرفت و آنگاه کودکان برای معاینه به کلاس‌های از قبل آماده شده راهنمایی شدند.

پس از معاینات پایه (اندازه‌گیری فشار خون و معاینه گوش و حلق و بینی، معاینه قفسه سینه و شکم و ...) و مصاحبه با دانش‌آموزان و اولیای آنها و بیماریابی، تعدادی از کودکان و خانواده‌های دارای مشکلات ویژه به مددکار اجتماعی ارجاع داده شدند.

در این برنامه 135 دانش‌آموز مورد معاینه و پایش سلامت قرار گرفتند و به هفت نفر برگ ارجاع برای مراجعه به اساتید گروه کودکان داده شد.

استقبال خانواده‌ها از توزیع بروشورهای آموزشی فرهنگی جالب توجه بود و به هرکدام از دانش‌آموزان دختر قرص اسید فولیک برای استفاده روزانه به مدت سه ماه به صورت رایگان داده شد و دانش‌آموزان دچار تاخیر رشد و یا مشکوک به فقر آهن، مکمل آهن دریافت کردند./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.