خوراک گاز پتروشيمي بدون تغيير قيمت

معاون وزير نفت گفت: قيمت افزايش گاز خوارک پتروشيمي به هيچ وجه افزايش نخواهد يافت اما بخاطر برخي اخبار منتشر شده تنش هايي در اين حوزه و هدايت ناموزن سرمايه به سمت بخش هاي مختلف شده است.

عبدالحسين بيات مديرعامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي ايران، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه قيمت گاز طبيعي در ابتداي هدفمندسازي يارانه ها ارزيابي شد گفت:  طبق بررسي هاي کارشناسي براي حمايت از توليد، مبناي هفت سنت مورد تصويب کارگروه رياست جمهوري در نفت قرار گرفت و امروز با تغيير نرخ ارز و دلار اين مبلغ  به 2 سنت رسيده است.

وي تصريح کرد: هيچ کدام از کشورهاي منطقه خوراک ارزان در پتروشيمي ندراند براي آن که خوراک کشور ما گران و با فوب منهاي 5درصد محاسبه مي شود.

 بيات اضافه کرد: اين موضوع باعث تنش هايي در حوزه پتروشيمي و هدايت ناموزون سرمايه گذاران به سمت بخش هاي خاص شده است.

مديرعامل پتروشيمي اظهار داشت: بحث هدفمندسازي يارانه در بخش خوراک به دولت واگذار شده تا صادرات 10درصدي به 65 درصد برسد که اگر برمبناي هفت سنت باشد بايد نرخ خوراکي گازي پتروشيمي نسبت به شرايط فعلي اصلاح شود .

معاون وزير نفت در امور پتروشيمي تاکيد کرد: کارکارشناسي در خصوص اصلاح قيمت ها صورت گرفته و منتظر مصوبه نهايي و ابلاغ از طرف دولت هستيم.

وي در خصوص افزايش قيمت محصولات پتروشيمي خاطر نشان کرد: به هيچ وجه افزايش قيمت محصولات در اين بخش وجود ندارد.

لازم به ذکر است با توجه به اينکه قيمت ها جهاني است در آينده اي نزديک شاهد کاهش قيمت از حاشيه پرسود پتروشيمي خواهيم بود./عب
برچسب ها: پتروشیمی ، گاز ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار