مشهد/

تسریع در انتقال سوخت از طریق مرز دوغارون مشکل تجمع کامیون درمرز سرخس را حل می کند

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه شمال و شرق کشور : با تسریع در انتقال بخشی از سوخت از طریق مرز دوغارون مشکل انباشت کامیون ها در مرز سرخس کاهش می یابد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،غلامعباس ارباب خالص با بیان اینکه بخشی از مشکل کنونی ما مربوط به مسیر انتقال سوخت است که با وجود صدور مجوز دولت برای انجام آن همچنان ، در اجرا مشکلاتی دارد، گفت : استانداری و دستگاه های مربوطه هم اینک در حال پیگیری هستند تا انتقال بخشی از سوخت از این طریق انجام و کار تسهیل شود.

وی ادامه داد : در عین حال کار در مرز سرخس هم طبق آخرین توافقی که بین مرزبانی های جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان انجام شده در حال مدیریت است و طی چند هفته اخیر تا حدی از میزان انتظار کامیون ها کاسته شده است.

ارباب ایجاد محدودیت در مرز باجگیران را از سوی ترکمنستان ، توسعه راه های ترانزیتی این کشور و تعریض جاده مسیر مرز تا عشق آباد و ایجاد پارکینگی با ظرفیت بیش از 500 کامیون در خارج از عشق آباد از سوی ترکمنستان عنوان کرد.

وی اظهار کرد: احداث و اتصال خط آهن این کشور از طریق منطقه برکت ترکمنستان به استان گلستان ، اجرای تعدادی از پروژه های توسعه و ساخت بزرگراه ها از شمال - جنوب و شرق به غرب این کشور از جمله پروژه های آنها در جهت توسعه صنعت ترانزیت است که مد نظر قرار داده اند.

وی افزود : گمرک باجگیران به دلیل نزدیکی به پایتخت سیاسی آنها و نداشتن شرایط مناسب تردد کامیون های ترانزیتی قرار است ظرف مدت دو سال تعریض و اصلاح شده و تا 2014 راه اندازی گردد.

ارباب خالص افزود : سرریز این کامیون ها به محور سرخس و لطف آباد منتقل شده است و پیگیری شده تا در مرز سرخس پل مسیر در نقطه صفر مرزی دوبانده شده و این ظرفیت افزایش یابد.

وی اظهارکرد :در گمرک لطف آباد هم با توافقاتی که انجام شده ، زمان تردد دو ساعت افزایش یافته است که اندکی از انباشت کامیون ها در مرز کاسته شده اما در شرایط فعلی سریع ترین اقدام تسهیل در تردد کامیون ها و تریلرهای حامل سوخت از طریق مرز دوغارون است./س

برچسب ها: تسریع ، انتقال ، سوخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.