فارس/

بهره برداری از دومین میدان نفتی فارس در سال آینده

دومین میدان نفتی فارس در سال آینده به بهره برداری می رسد .

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی به پیشرفت فیزیکی مطلوب طرح توسعه میدان نفتی خشت دومین میدان نفتی فارس اشاره و زمان بهره‌برداری از این طرح را سال آینده اعلام کرد.

مهدی فکور طرح توسعه میدان نفتی خشت را یکی از پروژه‌های مهرماندگار نفت مناطق مرکزی دانست و گفت: برای راه‌اندازی این طرح به نصب تجهیزات خاصی نیاز است که برای تامین آنها سفارش‌های لازم داده شده است.

به گفته او این طرح با هدف تولید روزانه 30 هزار بشکه نفت در دست اجرا قرار گرفته است.

میدان نفتی خشت در 45 کیلومتری جنوب غربی کازرون و در مجاورت شهر کنار تخته واقع شده است.

براساس برآوردهای اولیه، این میدان حدود یک میلیارد و ۵۳ میلیون بشکه نفت خام درجا دارد که 270 میلیون بشکه از آن قابل برداشت است.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی همچنین از تامین 65 درصد انرژی مورد نیاز کشور در این شرکت خبر داد و گفت: تولید نفت و گاز این شرکت از 73 مخزن شامل 46 میدان گازی و 27 میدان نفتی انجام می‌شود.

فکور، ذخیره گاز این شرکت را 8 هزار میلیارد مترمکعب دانست و تاکید کرد: در زمستان امسال تلاش شده است برای تامین نیاز کشور به گاز طبیعی حداکثر تولید از مخازن این شرکت انجام شود.

وی یادآور شد: برای پایداری در تولید، تابستان امسال پروژه‌های بسیاری در حوزه تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها و خطوط لوله انتقال گاز انجام شده است./س

برچسب ها: میدان ، نفتی ، خشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.