بندرعباس /

بازدیدرئیس ستاد مهر ماندگار کشور از طرحهای مهر ماندگار قشم

رئیس ستاد مهر ماندگار کشور از بهره برداری از طرحهای مهر ماندگار در قشم تا پایان دولت دهم خبر داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس این طرحها مجتمع آبرسانی به روستاهای قشم ، تولید همزمان آب و برق ، بیمارستان 96 تختخوابی پیامبر اعظم و پل بزرگ خلیج فارس است.

علی اکبر محرابیان صبح امروز در بازدید از طرحهای مهر ماندگار قشم روند اجرای این طرحها را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: مجتمع آبرسانی به روستاهای قشم با 82 درصد پیشرفت کاری در دست ساخت است.

وی گفت: برای اجرای این طرح 36 و نیم میلیارد تومان اعتبار برآورد شده و تاکنون 26 و نیم میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

رئیس ستاد مهر ماندگار کشور افزود: در اجرای این طرح 302 کیلومتر طول لوله گذاری خط انتقال ، 500 کیلومتر لوله گذاری شبکه توزیع روستایی ، 12 هزار و 950 متر مکعب مخزن ذخیره آب ، دو هزار متر شبکه برق و ده هزار و 934 دستگاه کنتور هوشمند نصب می شود.

محرابیان گفت: منبع تامین آب مورد نیاز این مجتمع آبرسانی از 4 دستگاه آبشرین کن به حجم 23 هزار و 500 متر مکعب در شبانه روز است .

وی گفت: برای نخستین بار در کشور طرح تولید همزمان آب و برق هم با 70 درصد پیشرفت در دست ساخت است .

دستیار ویژه رئیس جمهور گفت: این طرح در زمینی به مساحت 4 هکتار با اعتبار 72 میلیون یورو ، تامین کننده یک سوم برق و تمام آب مصرفی مردم جزیره قشم است.

محرابیان افزود: بیمارستان 96 تختخوابی پیامبر اعظم نیز که از نیازهای اصلی مردم جزیره است با 70 درصد پیشرفت کاری در دست ساخت است./س


برچسب ها: طرح ، مهر ، قشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.