موسوي‌لارگاني در نطق ميان‌دستور:

آقاي احمدي‌نژاد! مي‌دانيد قدرت خريد مردم بعد از هدفمندي به‌شدت كاهش يافته است؟

عضو کميسيون اقتصادي مجلس گفت: آقاي رئيس‌جمهور! آيا مي‌دانيد قدرت خريد همان مستضعفاني که هدف هدفمندي يارانه‌ها بهبود زندگي آنها بود ، به شدت کاهش يافته است؟ وقتي شما اعلام مي‌کنيد تورم 15 يا 21 درصد است چرا اين آمار با زندگي روزمره آحاد ملت تطبيق نمي‌کند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام سيد ناصر موسوي لارگاني نماينده مردم فلاورجان در مجلس شوراي اسلامي در نطق ميان دستور خود در جلسه علني امروز(چهارشنبه) گفت: اهميت مسائل اقتصادي در شرايط حاضر و مشکلاتي نظير تورم افسارگسيخته و بيکاري که طبقه مستضعف و محروم جامعه با آن دست به گريبان هستند تاحدي مهم است که باعث شده عليرغم اينکه معضلات عديده منطقه‌اي در شهرستان شهيدپرور فلاورجان به دليل بي‌توجهي و بي‌مهري مسئولين دولتي و استاني به صورت لاينحل باقي بماند در اين مجال کوتاه به مشکلات اقتصادي در جامعه مي‌پردازم.

* بخشي از مشكلا به تحريم‌ها برمي‌گردد

وي در ادامه افزود: البته برخي از مشکلات به تحريم‌هاي وحشيانه غرب باز مي‌گردد اما درصد زيادي از اين معضل فعلي و مشکلاتي که در جامعه است به مشکلات ساختاري در اقتصاد کشور و سو مديريت‌هاي برخي مديران بر مي‌گردد.

عضو کميسيون اقتصادي ادامه داد: تغيير در ارائه لوايح بودجه ساليانه در چند سال گذشته تاثيرات گسترده‌ و مخربي براي وضعيت اقتصادي کشور داشته است و جاي تعجب است که هر سال اين تاخيرها تکرار مي‌شود.

* اقاي احمدي‌نژاد چرا سازمان برنامه و بودجه را منحل كرديد؟

موسوي با بيان اينکه نظر کارشناسان بر اين است که اين تاخيرها نتيجه انحلال سازمان برنامه و بودجه است گفت: آقاي احمدي‌نژاد به راستي چرا سازمان برنامه و بودجه را منحل کرديد؟ آيا نتيجه انحلال غير کارشناسي و عجولانه آن سازمان بي‌انضباطي مالي گسترده در سطح ملي و استاني نبوده است.

وي ادامه داد:‌ عدم بررسي تخصصي نتايج سفرهاي گذشته استاني هيئت دولت به استان‌هاي مختلف و نيمه تمام ماندن اکثر پروژه‌هاي مصوب دولت باعث شده هزينه‌هاي تکميل اين پروژه‌ها چندين برابر شود.

وي در ادامه خطاب به رئيس جمهور گفت:  آقاي رئيس‌جمهور آيا اطلاع داريد چند درصد از مصوبات گذشته اجرايي شده يا تنها به آمارهاي بعضا نادرست مسئولين استاني اکتفا نموده‌ايد؟ حتما مي‌دانيد تعدادي از مصوبات سفرهاي اولتان در استان‌هاي مختلف هنوز اجرايي نشده است.

عضو کميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها نيز اظهار داشت: آقاي رئيس جمهور پس از گذشت بيش از دو سال از اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها اگر زمان به عقب باز مي‌گشت آيا باز هم همان برخورد را با نظر اقتصاد دانان برجسته کشور داشتيد.

* آقاي رئيس‌جمهور! تورم 15 يا 21 درصد با زندگي روزمره مردم تطبيق ندارد

وي تصريح کرد:‌ حتما از نتايج تورمي اجراي خلاف قانون اين طرح اطلاع داريد آيا مي‌دانيد قدرت خريد همان مستضعفاني که هدف اين طرح بهبود زندگي آنها بود الان به شدت کاهش يافته است، چرا آمار ارائه شده از سوي نهادهاي اقتصادي دولت با زندگي مردم تطبيق نمي‌کند، وقتي شما اعلام مي‌کنيد تورم 15 يا 21 درصد است چرا اين آمار با زندگي روزمره آحاد ملت تطبيق نمي‌کند.

*چرا واردات كالا از چين مديريت نمي‌شود؟

نماينده مردم فلاورجان همچنين با اشاره به لزوم حمايت از توليد ملي نيز اظهار داشت: آقاي احمدي‌نژاد با توجه به فرمايش مقام معظم رهبري در سال توليد ملي و حمايت از کار و سرمايه ايراني چرا واردات کالا از کشور چين مديريت نمي‌شود، حتما مي‌دانيد اين واردات بي‌رويه بخش مهمي از کارخانه‌ها و کارگاه‌هاي توليدي مملکت را تعطيل کرده است، آيا از تعداد روز افزون بيکاران حاصل از اين تعطيلي‌ها مطلع‌ايد؟

موسوي ادامه داد: چرا ارز لازم جهت واردات برنج راه تخصيص نمي‌دهيد که مردم شريف ايران صف‌هاي طولاني براي خريد برنج نداشته باشند؟

* آيا باسياست‌هاي اقتصادي دولت فاصله فقير و غني كم شده است؟

عضو کميسيون اقتصادي با اشاره به عملکرد دولت در حوزه اقتصادي گفت: آيا با سياست‌هاي اقتصادي دولت فاصله فقير و غني کم شده است؟ آيا وعده‌هاي مکرر مسئولين دولتي و شخص شما در خصوص ايجاداشتغال و کاهش نرخ بيکاري اجرايي شده است، از ايجاد دو و نيم ميليون شغل چه خبر؟ يکبار به صورت دقيق از اجراي طرح سهام  عدالت گزارشي به مردم بدهيد تا مردم بفهمند سهامدار کجا هستند.

نماينده مردم فلاورجان اظهار داشت: به راستي کاهش ارزش پول ملي در 20 روز نتيجه چيست؟ آيا مصاحبه آذر ماه سال گذشته خود را به ياد داريد که فرموديد دلار هزار تومان هم ارزش ندارد؟ حال چه شده است که دلار به 3500 تومان رسيده است؟

وي با اشاره به عدم تخصيص يارانه به بخش صنعت و کشاورزي گفت: پس از هدفمندي يارانه‌ها آيا سهم بخش توليد و کشاورزي را پرداخت نموده‌ايد؟ اگر حرف شما و وزراي مربوطه صحيح است پس چرا توليد کنندگان و کشاورزان چيز ديگري مي‌گويند؟

 نماينده مردم فلاورجان ادامه داد:‌ الان که مردم به سختي زندگي مي‌کنند آيا باز هم بايد ميليارد ميليارد به فوتباليست‌ها پرداخت کنيم؟ الان شايد دو سه بازي باقي نمانده اما قرار داد ميلياردي با بازيکنان خارجي بسته مي‌شود در صورتي که ملت به نان شب خود محتاج‌اند.

*قرار نبود مديريت دانشگاه آزاد از يك خاندان به خاندان ديگر واگذار شود

موسوي در خاتمه خطاب به مسئولان دانشگاه آزاد نيز اظهار داشت: کشور هزينه سنگيني براي تغيير مديريت داد، قرار نبود اين دانشگاه از خانداني به خاندان ديگري داده شود، الان نمايندگان بيش از دو ماه است که نامه‌اي نوشتند ولي تا کنون هيچ کس در اين دانشگاه جوابگوي نمايندگان نيست.
انتهاي پيام/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار