مهمترين عناوين بين الملل

مهمترين عناوين بين الملل در روزي که گذشت :

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،


ليز داجت خبرنگار شبکه تلويزيوني بي بي سي گزارش داد: نتايج انتخابات پارلماني در اسرائيل ضعيف تر شدن موقعيت سياسي نتانياهو را نشان مي دهد.


کميسيون انتخابات رژيم صهيونيستي در ساعات اوليه صبح امروز نتايج نهايي انتخابات کنست اين رژيم را اعلام نمود و افزود: در انتخابات، احزاب راست و چپ ميانه کرسي هاي مساوي کسب کردند.


رسانه هاي اردني از آغاز انتخابات پارلماني در اين كشور خبر دادند.


وزير دفاع آلمان در تازه ترين رجزخواني خود عليه دمشق گفت: اگر سوريه ترکيه را وارد درگيري کند ناتو به صورت يکپارچه واکنش نشان خواهد داد.


باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا شب گذشته اسامي وزراي جديد كابينه خود را براي معرفي در مجلس سناي اين كشور اعلام كرد.


نخست وزير سوريه نتايج سفر اخير خود به ايران را مثبت ارزيابي و درباره بحران داخلي در سوريه نيز تاکيد کرد دولت سوريه براي حل بحران آماده است حتي با افراد مسلح پس از اينکه سلاحشان را به زمين بگذارند گفتگو کند.


مسئول سياست خارجه اتحاديه اروپا گفت اين اتحاديه از اقدامات فرانسه در کشور مالي حمايت مي کند.


"ديويد كامرون" نخست وزير انگليس در مورد همه پرسي امروز كشور انگليس در مورد تصميم به ماندن و يا ترك اتحاديه اروپا اظهارنظر كرد.


پايگاه اينترنتي آنتي وار در گزارشي اعلام کرد بيش از 20 هزار حمله هوايي آمريکا در دوره نخست رياست جمهوري باراک اوباما موجب مرگ و مير و ويراني از عراق تا سومالي شد.


فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان از اتهام تخلف انضباطی در ارتباط با ارسال ایمیل‌های "نامناسب" برای یک زن آمریکایی تبرئه شده است.


پليس فرانسه اعلام كرده شواهدي در دست دارد كه نيكولا ساركوزي‌، رئيس جمهور سابق فرانسه‌، قصد خروج اموالش از اين كشور را براي فرار از ماليات سنگيني كه انتظارش را مي‌كشيده‌، داشته است.

انفجارهاي زنجيره اي مناطق مختلف عراق را لرزاند

منابع خبري از سه انفجار زنجيره اي از صبح امروز تاكنون در مناطق مختلف عراق گزارش دادند.


سازمانهاي امنيتي قطر و ترکيه صدها نفر از مزدوران خارجي را که از گروههاي تروريستي در سوريه جدا شده‌اند و در حال فرار از اين کشور و بازگشت به کشورهاي خود بودند دستگير کرده اند.


پس از تلاشهاي باراک اوباما براي محدود کردن استفاده از سلاحهاي تهاجمي در آمريکا، لابي قدرتمند اسلحه در اين کشور تلاشهايش را براي عرضه شمار فزاينده اي از اين نوع سلاحها دو چندان کرده است.


وزارت علوم و تکنولوژی عراق طی گزارشی سزقتی را فاش کرد که طی آن نیروهای آمریکایی ده هزار نخل مرغوب را از عراق خارج کرده اند.


نویسنده مشهور انگلیسی فاش کرد که در زمان بیداری اسلامی مردم مصر آل سعود و سران اسرائيل خواستار ابقای حسنی مبارک در منصب قدرت بودند و به همین خاطر دست به دامان آمریکا شدند اما نقشه آنان به دست مردم نقش بر آب شد.


" اكمل الدين احسان اوغلو" دبير كل سازمان كنفرانس اسلامي پيشنهاد داد تا به منظور جلوگيري از "تبعيض مذهبي" و خطرات پيرامون آن و همچنين وجود "عدم تساهل" مذهبي مكانيسم موثر بين المللي ايجاد شود.


اولين محموله از هواپيماهاي اف 16 آمريکايي امروز به مصر تحويل داده مي شود.


ديده بان حقوق بشر از غارتگري و تهاجم تروريست هاي سوري عليه مراكز و اماكن مذهبي در سوريه انتقاد كرد.


گزارش ها حاکي است شمار زيادي از مدارس در واشنگتن به سبب بحران اقتصادي به زودي تعطيل خواهد شد.


عمليات انتخاري در مسجد شيعيان در طوزخرماتو عراق 127 کشته و زخمي برجا گذاشت .


براثر تيراندازي نظاميان صهيونيست يک دختر نوجوان فلسطيني در الخليل شهيد شد .


ارتش لبنان اعلام کرد از شب گذشته تا صبح امروز 12 جنگنده اسرائيلي حريم هوايي لبنان را نقض کردند.


استقرار سيستم موشک پاتريوت در ترکيه شروع شد.


يک مامور پليس يمن براثر انفجار بمب در شرق صنعا پايتخت اين کشور کشته و يک نفر ديگر زخمي شد.


"ميخائيل هرزوگ" در مقاله جديد خود تحت عنوان"سيستم دفاعي گنبدآهنين (غزه–نوامبر 2012): اهداف و چالشها" به بررسي چالش هاي پيش روي رژيم صهيونيستي در خاورميانه، ناتواني سامانه دفاع موشكي "گنبد آهنين" و رشد بيداري اسلامي در منطقه و تبعات آن در منطقه پرداخته و چشم‌اندازي تيره را براي اسرائيل پيش بيني کرد.


برچسب ها: بین الملل ، عناوین ، خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار