مشهد/نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

تحریم غرب علیه ایران وحشیانه‌ترین تحریم تاریخ بشر است

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:تحریم غرب علیه ایران وحشیانه‌ترین تحریم تاریخ بشر است .

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،ابراهیم آقا محمدی در دومین همایش فرصت‌ها و چالش‌های کسب و کار در تجارت انرژی الکتریکی اظهار کرد: اگر افراد مسئول در این اوضاع مملکت برنامه‌ریزی درازمدت نداشته باشند به مملکت خیانت می‌کنند.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یعنی تغییرات جدی در بحث‌های اختصاصی و تغییر جهت است.کشور در صنعت برق از مدت‌ها گذشته ظرفیت خوبی را داشته و ساختارهای بسیاری را در این زمینه ایجاد کرده است مانند دانشکده‌ها و ایجاد موسسات مالی و شرکت های برق، در این زمینه است.

 

آقا محمدی خاطرنشان کرد: در سال جاری و سال آینده روش‌ها و مشارکت‌های بخش دولتی و بخش خصوصی گسترده تر می شود و همچنین واگذاری‌ها اهمیت بیشتری به خود می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه کشور در صنعت برق از مدتها گذشته ساختارهای ظرفیتی خود را تغییر داده است، خاطر نشان کرد: ایران باید در تاجیکستان و کشورهای منطقه برق را تولید کند و به ازای این سرمایه گذاری انرژی های دیگر را تحویل بگیرد.

آقا محمدی به اشاره به اینکه مشارکت بخش خصوصی و واگذاری ها می تواند سبب تبدیل پیمانکاران به شرکت های سرمایه گذاری شود گفت: دولت می‌تواند با کمترین هزینه و ایجاد فرصت‌های مناسب به بخش خصوصی در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی را داشته باشد.

آقا محمدی با اشاره به تحولات اساسی در سال های آینده اظهار کرد: خودروهای فسیلی در سال های آینده جایگاه خود را از دست می دهند و خودروهای الکتریکی جایگزین می‌شوند و در حوزه برق نیز چنین تحولاتی را شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: حوزه برق ظرفیت بالایی در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی دارد و می‌تواند با صادرات به کشورهای منطقه اقتصاد کشور را متحول کند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: خط لوله گاز ایران به بغداد درخرداد ماه سال آینده افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شیوه تامین مالی مهمترین بحث در صنعت برق به شمار می رود،‌عنوان کرد: آنچه که نیاز واقعی صنعت برق است تامین مالی و نیازهای تکنولوژی در این بخش است.

این مقام مسئول اظهار کرد: ایران ظرفیت گاز مخازن را 800bcm را دارد و جزو پایه‌های بزرگ اقتصادی در منطقه به شمار می‌رود/س 

 

برچسب ها: تحریم ، غرب ، تاریخ ، بشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.