رئیس دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان:

90 شعبه جدید مشاوره در دانشگاهها راه اندازي مي شود

هم اکنون 170 مرکز مشاوره در دانشگاههای دولتی و غیر انتفاعی وجود دارد همچنین 90 شعبه جدید مرکز مشاوره در دانشگاهها در حال راه اندازی است.

حمید یعقوبی رئیس دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علم و تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار  صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت:هم اکنون 89 مرکز مشاوره در دانشگاهها دولتی زیر مجموعه وزارت علوم، 89 مرکز مشاوره دانشگاههای غیر دولتی و غیر انتفاعی،90 مرکز مشاوره نیز راه اندازی می شود.

 وی افزود: تقویت مسئله مشاوره تحصیلی و شغلی و راه اندازی کارگروه و شیوه نامه های مشاوره تحصیلی و شغلی، توسعه و پشتیبانی مراکز بهداشت و درمان دانشگاهها، الویت قرار دادن و حمایت و پشتیبانی و نظارت بر موسسات غیر انتفاعی و تقویت بعد از نظارتی و ارزشیابی مراکز مشاوره از جمله برنامه های پیش بینی شده در سال 92 است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر چگونگی برگزاری این جلسات اظهار داشت: بیشتر این جلسات مشاوره ای یعنی 95 درصد آنها به صورت انفرادی با حضور خود دانشجو و مشاوره در دانشگاهها برگزار می شود.

یعقوبی به مراکز مشاوره به دانشگاههای آزاد اشاره کرد و گفت: از مراکز مشاوره دانشگاههای آزاد اطلاع چندانی ندارم و آن نیز به دلیل این است که دانشگاههای آزاد زیر مجموعه ما محسوب نمی شوند اما طبق آیین نامه وزارت علوم هم اکنون کارهای تیمی برای برگزاری مراکز مشاوره در دانشگاه های آزاد و دانشگاه های زیر مجموعه وزارت بهداشت و درمان در حال انجام است./ع2
برچسب ها: مشاوره ، دانشگاه ، علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار