پیوس:

تیمی که پیروز دربی باشد قطعا قهرمان جام حذفی می شود

کارشناس فوتبال، شانس تیم پرسپولیس را برای کسب سه امتیاز دربی به نسبت استقلال بیشتر دانست و گفت: کادر فنی جدید پرسپولیس مورد حمایت بازیکنان تیم است.

فرشاد پیوس کارشناس و پیشکسوت فوتبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: تیم پرسپولیس تهران پس از تغییراتی که در کادر فنی خود ایجاد کرده است شرایط بسیار متفاوتی را به نسبت نیم فصل اول تجربه می کند. بازیکنان تیم رابطه دوستانه و صمیمی با اعضای کادر فنی و یحیی گل محمدی دارند، رابطه حسنه بازیکنان با کادر فنی فاکتور مهم و غیرقابل انکاری برای موفقیت یک تیم است. در زمان مانوئل ژوزه چنین رابطه ای را شاهد نبودیم و متأسفانه عملکرد و نتایج بازیکنان به هیچ عنوان درخشان و مطلوب نبوده است.

وی ادامه داد: بازیکنان پرسپولیس در رقابت های نیم فصل دوم تلاش فراوانی برای موفقیت تیم و شاد کردن دل هواداران انجام داده اند و موفق نیز بوده اند. با توجه به انگیزه بازیکنان سرخ پوش، حدس می زنم پرسپولیس تیم برتر و پیروز میدان باشد.

پیوس تصریح کرد: استقلال تهران در صدر جدول رده بندی قرار دارد و به احتمال فراوان در دربی 76 برای حفظ صدرنشینی خود بازی تدافعی انجام می دهد و خواهان گل زدن در ضد حمله است، از طرفی تیم پرسپولیس با انگیزه مضاعف مقابل آبی پوشان پایتخت ظاهر می شوند.

کارشناس فوتبال ادامه داد: تیم پرسپولیس در دربی 76 علی کریمی را متأسفانه در اختیار ندارد اما معتقد هستم باید با این بازیکن باتجربه که در دربی های بسیاری شرکت کرده است مشورت کنند تا بهترین اتفاقات فوتبالی برای سرخ پوشان پایتخت رخ دهد.

وی ادامه داد: به عنوان فردی فوتبالی و هوادار تیم پرسپولیس به یحیی گل محمدی پیشنهاد استفاده از مهدی مهدوی کیا را از ابتدای بازی می دهم، مهدوی کیا بازیکن باتجربه و حرفه ای است حضور وی در زمین مسابقه از ابتدا برای سایر بازیکنان تیم پرسپولیس مفید است و نتایج مثبتی را دربر دارد.

وی افزود: تیم استقلال تهران نیز احتمال اینکه فرهاد مجیدی را در اختیار نداشته باشد بسیار زیاد است. عدم حضور فرهاد مجیدی در دربی 76 برای سرخ پوشان پایتخت نقطه عطف است، بازیکنان پرسپولیس می توانند از این امتیاز بهترین استفاده را کنند.

پیوس تصریح کرد: هر 2 تیم پرسپولیس و استقلال بازیکنان خوب، باتجربه و حرفه ای را در اختیار دارند، هر تیمی که مرکز زمین را در اختیار گیرد امکان پیروزی دارد.

وی ا فزود: پیروزی در دربی از رقابت های جام حذفی مهمتر است، تیم پرسپولیس در صورت پیروزی مقابل استقلال تهران می تواند امیدوار به قهرمانی در جام حذفی نیز باشد در غیر این صورت قهرمانی در رقابت های جام حذفی دور از دسترس خواهد بود.

پیوس افزود: برد و باخت در دربی نقش مهمی در انگیزه و اعتماد به نفس بازیکنان ایفا می کند، تیم برنده با پیروزی در دربی، بازی های آینده خود را نیز تضمین می کند و از طرفی باخت، روحیه و انگیزه بازیکنان را کاهش و همین مسئله دیدارهای بعدی را تحت الشعاع قرار می دهد، بنابراین علی رغم اینکه این دیدار به مانند سایر بازی ها 3 امتیاز دارد اما در مسائل روحی روانی بازیکنان تاثیر به سزایی ایفا می کند.

این کارشناس تصریح کرد: صحبت و اظهار نظرات پیشکسوتان سرخابی امری طبیعی است و همیشه پیش از دربی های مهم دنیا شاهد اینگونه مسائل هستیم اما باید کری خوانی های بازیکنان اسبق سرخابی ها انتقادی و سازنده باشد در غیر این صورت فقط حساسیت دربی را افزایش می دهد.

وی افزود: استرس و اضطراب بازیکنان سطح فنی دیدار را کاهش می دهد و تماشاگران بازی مطلوبی را شاهد نخواهند بود از این رو امیدواریم بازیکنان دو تیم با آرامش کامل وارد زمین شوند./مح
برچسب ها: پیوس ، دربی ، پیروزی ، جام حذفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار