کاهش صادرات فرش دست بافت

نايب رئيس اتحاديه توليدکنندگان و صادرکنندگان فرش دست بافت کشور از افت صادرات فرش درسال جاري خبر داد.

رضي ميري در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب که هنوز امار دقيقي از صادرات فرش دست بافت درسال جاري در دست نيست، گفت: امسال با کاهش صادرات فرش روبه رو بوده ايم.

وي با اشاره به اينکه  صادرات فرش جدا از ساير صادرات غيرنفتي است، افزود: عدم حضور صادرکنندگان حرفه اي فرش در بازارهاي بين المللي باعث مي شود ما بازارهايمان را از دست بدهيم و رقباي ديگري جايگزين شوند.

رضي تأکيد کرد: مقررات صادرات بايد به صادرکنندگان فرش اجازه دهد صادراتشان را به شيوه اي که برايشان امکان پذير است ادامه دهند.

وي با اشاره به صدور بخش نامه هايي ازسوي دولت، مطرح شدن بحث هايي مثل صادرات در مقابل واردات و مسائلي از اين قبيل گفت: فشارهايي که به صادرکنندگان وارد مي شود باعث عقب نشيني آنها و خالي شدن جاي صادرکننده ها در بازارهاي جهاني مي شود.

رضي افزود: دولت نبايد ايده آل گرايانه با مشکلات صادرات برخورد کند، ما اين مشکلات را درک مي کنيم اما سياست هاي اتخاذ شده و تحت فشار گذاشتن صادرات نه تنها موجب بهبود اوضاع نمي شود بلکه نتيجه معکوس دارد.

به گفته ي وي اصلي ترين رقباي ايران در زمينه صادرات فرش دست بافت هندوستان، پاکستان، چين و ترکيه هستند.

نايب رئيس اتحاديه توليدکنندگان و صادرکنندگان فرش دست با فت خاطرنشان کرد: فرش ايراني به کشورهاي اروپايي مثل آلمان، استراليا، بخشي از خاورميانه مثل امارات، عربستان، قطر و سايرکشورهاي از جمله ژاپن، کره، سنگاپور، چين، کانادا و ... صادر مي شود./عب

برچسب ها: کاهش ، صادرات ، فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار