اذعان اندیشکده صهیونیستی:

اسرائيل سيستم دفاعي‌ براي مقابله با موشك‌هاي دوربرد ايران در اختيار ندارد

"ميخائيل هرزوگ" در مقاله جديد خود تحت عنوان"سيستم دفاعي گنبدآهنين (غزه–نوامبر 2012): اهداف و چالشها" به بررسي چالش هاي پيش روي رژيم صهيونيستي در خاورميانه، ناتواني سامانه دفاع موشكي "گنبد آهنين" و رشد بيداري اسلامي در منطقه و تبعات آن در منطقه پرداخته و چشم‌اندازي تيره را براي اسرائيل پيش بيني کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از انديشكده اورشلیم برای امور عمومی، نويسنده در اين مقاله اشاره مي كند "با وجود اختلاف نظرهايي كه ممكن است ميان شيعيان و سني ها در منطقه وجود داشته باشد اما حماس هنوز هم با هر دو اردوگاه شيعيان و سني ها متحد است و هنوز هم از ايران سلاح دريافت مي كند. اين مسئله اعتبار جمهوري اسلامي ايران را مي رساند و باعث افتخار آن كشور است. ايران به حماس در مبارزات ضد صهيونيستي اش كمك مي كند." 

در ادامه مقاله نويسنده به چالش هاي اساسي و جدي پيش روي رژيم صهيونيستي در منطقه اشاره مي كند و مي گويد "رويدادهاي سال 2012 ميلادي در خاورميانه چالش هاي جدي تري را پيش روي رژيم صهيونيستي قرار داده است. از جمله آنها مي توان به شكننده بودن معاهده صلح ميان مصر و رژيم صهيونيستي اشاره كرد. وضعيت مرزهاي شمالي رژيم صهيونيستي با سوريه و لبنان نيز در وضعيت بسيار حساسي قرار دارد و از سوي ديگر برنامه هسته اي ايران نيز در ماههاي اخير به مهم ترين چالش براي رژيم صهيونيستي تبديل شده است." 

نويسنده با اشاره به موج "بيداري اسلامي" با سردرگمي مي گويد "واقعيت آنست كه وضعيت جاري بسيار پيچيده است. آنچه در غزه و خاورميانه در حال وقوع است نشان مي دهد كه تمايل مردم به سوي اسلام افزايش يافته است. در مصر اخوان المسلمين به قدرت رسيده است و اين امر را بايستي مورد توجه قرار داد زيرا در سال 2008 و در زمان اجراي عمليات "سرب گداخته" از سوي رژيم صهيونيستي در مصر "حسني مبارك" در قدرت بود و وي نيز همچون رژيم صهيونيستي خواهان نابودي جنبش حماس بود حال آنكه هم اكنون وضعيت فرق كرده است." 

نويسنده در ادامه به تضعيف تشكيلات خودگردان فلسطين اشاره مي كند و مي گويد "در نبرد ميان ملي گرايي و اسلام گرايي اين جريانات اسلامي بوده اند كه دست بالا را داشته اند. اكنون، تشكيلات خودگردان به كلي به حاشيه رانده شده است. اخيرا حتي مرسي نيز حاضر نشد تا با عباس گفتگويي تلفني داشته باشد، هيلاري كلينتون نيز در زمان بازديد از كرانه باختري تنها حاضر شد تا 30 دقيقه با محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين ملاقات كند. " 

نويسنده در ادامه در مورد اقتدار نظامي جمهوري اسلامي ايران مي نويسد و مي گويد "آنچه هنوز نامشخص است آنست كه در صورت تجاوز نظامي عليه ايران آيا آن كشور بصورت مستقيم پاسخ خواهد داد يا آنكه از طريق متحدانش در منطقه از جمله جنبش حزب الله لبنان با رژيم صهيونيستي مقابله خواهد نمود ؟" و در ادامه اشاره مي كند "در صورت پاسخ ايران و حزب الله لبنان در كنار يكديگر وضعيت دشوارتر خواهد شد زيرا هم اكنون حزب الله بيش از هفت هزار موشك در اختيار دارد كه بيشتر آنها موشك هاي دوربرد هستند و همانگونه كه سيد حسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان نيز پيش از اين گفته بود آنان قادرند تا در اولين حمله صدها موشك را بسوي تل آويو شليك نمايند." 

نويسنده در ادامه به ضعف سامانه دفاعي "گنبد آهنين" رژيم صهيونيستي اشاره مي كند و مي گويد "اين سامانه تنها قادر است موشك هايي با برد مشخص را هدف قرار دهد. رژيم صهيونيستي فاقد سيستم دفاعي اي است كه بتواند در مقابل حملات موشك هاي دوربرد از آن رژيم دفاع كند. كارهايي در اين زمينه در حال انجام هستند اما تا به سرانجام رسيدن حداقل دو سال طول مي كشند." 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار