حسین علیزاده رکورددار سیمرغ داران موسیقی متن فجر + صوت

حسین علیزاده با ساخت آثاری چون "گبه"، "زشت و زیبا"، "آواز گنجشک ها" و "ملکه" رکورددار بهترین موسیقی متن در ایران شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ حسین علیزاده آهنگساز، ردیف‌دان، پژوهشگر و نوازنده تار و سه‌تار ایران است. 
وی سازنده موسیقی فیلمهایی چون "گبه"، "زمانی برای مستی اسب ها"، "دلشدگان" و "آواز گنجشک ها" است. 


علیزاده نزد استادانی چون هوشنگ ظریف، حبیب الله صالحی، محمود کریمی، علی اکبر شهنازی، داریوش صفوت، نورعلی برومند، سعدی هرمزی، یوسف فروتن و عبدالله دوامی موسیقی آموخت و در دهه آخر 60 در دانشگاه آزاد برلین نیز تحصیل کرد. 
وی در سال 47 عضو ارکستر رودکی بود با عضویت در گروه چادوش به همراه دو استاد خود محمدرضا لطفی و پرویز مشکاتیان آثار جاودانه‌ای را در موسیقی ایران اجرا کرد.


حسین علیزاده تا به حال سه بار برای آلبوم های "فریاد"، "به تماشای آبهای سپید" و "بی تو به سر نمی شود" نامزد (جایزه گرمی) در بخش "بهترین آلبوم سنتی جهان" شده است.
جوایز گرمی معتبرترین جایزه صنعت ضبط و پخش موسیقی در آمریکا محسوب می شوند. 
در ادامه می توان به موسیقی فیلم سینمایی "دلشدگان" ساخته علی حاتمی اشاره کرد که ساخت آن را علیزاده برعهده داشت، این فیلم درباره موسیقی ایرانی بوده و سرشار از صحنه هایی است که به نوازندگی و فرهنگ اهالی موسیقی در دوران قاجار می پردازد. 
موسیقی فیلم به نحوی است که لحظات به یادماندنی را در ذهن مخاطب ایجاد می کند. "دلشدگان" یکی از آثاری است که پس از پخش آن آوازها و تصنیف‌های آن در آلبومی به همین نام منتشر شد.


همچنین موسیقی فیلم سینمایی "آواز گنجشک ها" ساخته حسین علیزاده است که همچون دیگر کارهای وی همخوانی بسیار خوبی با حال و هوای فیلم دارد و حس خوبی را در تماشاچیان زمان دیدن فیلم ایجاد می کند و موفق به دریافت سیمرغ بلورین از جشنواره فجر شد.
همچنین فیلم سینمایی "ملکه" از دیگر ساخته های موفق این آهنگساز است. 
"ملکه" ساخته محمد علی باشه آهنگر در خصوص یک دیده بان در پالایشگاه نفت آبادان است که داستان اين فيلم در زمان جنگ ایران وعراق رخ می دهد و علیزاده با ساخت موسیقی این فیلم در سال 90 موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین موسیقی در سی امین جشنواره فیلم فجر شد. البته علیزاده در تلویزیون هم با ساخت موسیقی فیلم هایی چون "زیر تیغ" و "در چشم باد" خوش درخشید.
 علیزاده با ساخت موسیقی متن فیلمهایی چون "گبه" در سال 74، "زشت و زیبا" در سال 77، "آواز گنجشکها" در سال 87 و "ملکه" در سال 90 برنده سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن جشنواره فیلم فجر و رکوردار دریافت سیمرغ در کشور است.
در حال حاضر علیزاده نوازنده چیره دست تار وسه تار به تازگی مشغول نوشتن موسیقی فیلم سینمایی "آسمان زرد کم عمق" است.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار