موسوي:

امروز اشاعه اطلاعات جاي اشاعه سلاح را در رقابت‌هاي جهاني گرفته است

رئيس دفتر رئيس‌جمهور گفت: امروز در ميدان رقابت قدرت‌هاي جهاني، اشاعه و انتشار اطلاعات مزيتي استراتژيك داشته و جاي اشاعه سلاح را گرفته است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري سيدحسن موسوي رئيس دفتر رئيس جمهور بعدازظهر امروز (چهارشنبه) در مراسم توديع و معارفه مديران عامل سابق و فعلي خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا)، با بيان اينكه در دنياي امروز، كشور و مردمي صاحب قدرت و توان تصميم و اقدام مناسب هستند كه مجهز به آگاهي و اطلاعات بهنگام و دقيق باشند، گفت: كساني در ميدان خبر و اطلاع‌رساني جسارت اقدام دارند كه نسبت به همه امور مرتبط با آن ، آگاهي و بصيرت داشته باشند و جسارت عمل هم نشانه بصيرت در انديشه است.

موسوي ادامه داد: دانايي و توانايي محصول زحمات كساني است كه با تاباندن فروغ شمع وجود خود، چراغ‌هاي آگاهي و توانايي را در ذهن بشريت روشن مي‌كنند و به همين جهت جايگاه اصحاب خبر و رسانه در ذهن و انديشه رئيس جمهور بسيار فاخر، خطير و رفيع است و وي همواره احترام و شان والايي براي اين گروه قائل است.

رئيس دفتر رئيس جمهور با بيان اينكه امروز در ميدان رقابت قدرت‌هاي جهاني، اشاعه و انتشار اطلاعات مزيتي استراتژيك داشته و جاي اشاعه سلاح را گرفته است، خاطر نشان كرد: مراكز توليد خبر و اطلاعات هر روز گسترده‌تر شده و روند انتقال قدرت جاي خود را به انتشار قدرت داده است.

موسوي با اشاره به پيشرفت‌هاي تكنولوژيك در عرصه خبررساني گفت: امروز جهان به عرصه پرشتاب و حساس تبادل اطلاعات تبديل شده و اين باعث شده كه اگر در چند سال پيش يك ساعت عقب‌ماندگي با چند ساعت تلاش مضاعف جبران مي‌شد امروز يك ثانيه تعلل غيرقابل جبران شود و فرد و جامعه‌اي را از غافله پرشتاب پيشرفت دور كرده و از عرصه رقابت خارج كند.

وي ادامه داد: اگر در گذشته كسي از شعله چراغ ديگري، براي روشن نمودن چراغ خود بهره مي‌گرفت چيزي از روشنايي آن چراغ كم نمي‌شد، اما امروز اگر كسي قبل از ديگران به روشنايي چراغ دست يابد بين او و ديگران فاصله‌اي بزرگ و عميق ايجاد خواهد شد و اين به مدد دسترسي بهنگام به اطلاعات و اخبار است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار