ايران رتبه چهاردهم ظرفيت نيروگاهي جهان

ايران در توليد و توزيع برق و تجهيزات مورد نياز اين عرصه به مرز خودکفايي رسيده است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،‌معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي در مراسم افتتاحيه دومين همايش دو روزه فرصت ها و چالش هاي کسب و کار و تجارت انرژي الکتريکي (برق) امروز در مشهد گفت : با وجود تحريم هاي اخير کشورمان در تامين سيستم هاي مورد نياز در توليد برق 100 در صد ، در بخش توزيع به 99درصد و در بخش نيروگاهي به 95 درصد خودکفايي دست يافته است.

محمد بهزاد افزود : با تلاش مهندسان و فرهيختگان ايران در صنعت برق کشور تا پايان امسال به توانايي توليد سيستم هاي DIS و DCS نيز دست خواهيم يافت.

وي گفت : امروز ايران در بخش توليد و صادرات انرژي برق در منطقه رتبه نخست را دارد و کشورمان از لحاظ ظرفيت نامي نيروگاهي نيز در بين 14 کشور برتر جهان قرار دارد.

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي با اشاره به افزايش صادرات انرژي برق از کشور به تمامي کشورهاي همسايه گفت : ايران در سال جاري هشت هزار و 700 مگاوات ساعت برق را به کشورهاي آذربايجان ، ارمنستان ، ترکيه ، عراق ، افغانستان ، پاکستان و ترکمنستان صادر کرده است و بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده در وزارت نيرو اين مقدار بايد به 10 هزار مگاوات ساعت برسد.

محمد بهزاد افزود : توسعه صادرات برق از طريق کابل زير دريايي به کشورهاي کويت ، امارات متحده عربي و ديگر کشورهاي خليج فارس ، اتصال شبکه برقي ايران به اروپا از طريق خطوط انتقال برق از ترکمنستان و سپس به روسيه و صادرات برق از طريق ترکيه و عراق به کشورهاي سوريه و لبنان و اتصال به خطوط برقي آفريقا از ديگر برنامه هاي وزارت نيرو است.
در ايران اسلامي 100 در صد جمعيت شهري و 99 و 9 دهم درصد از جمعيت روستايي کشور از نعمت برق برخوردارند.

دومين همايش آموزشي فرصت ها و چالش هاي کسب و کار در تجارت انرژي الکتريکي (برق) بر اساس تأکيدات مقام معظم رهبري در حوزه اقتصاد و تلاش در راستاي خودکفايي کامل ، فراهم نمودن بسترهاي سرمايه گذاري و حمايت از توليدکنندگان و پيمانکاران فعال در اين صنعت از امروز در مشهد آغاز شده است و تا فردا ادامه خواهد داشت.

بررسي صنعت برق ، قبل و بعد از اجراي سياستهاي اصل 44 و اجراي قانون هدفمندي يارانه ها ، ادامه روند واگذاري نيروگاهها و شرکتهاي توزيع ، تعاملات بين مالکان جديد نيروگاهها و شرکتهاي توزيع برق ، آسيب شناسي مشکلات شرکتهاي واگذار شده و رونق خرده فروشي در تجارت انرژي الکتريکي اصلي ترين محورهاي اين همايش 2 روزه است./عب
برچسب ها: نیرو ، برق ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار