تاکيد عمار حکيم بر ضرورت آرام کردن فضاي مذاکرات اروپا و ايران

رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق در ديدار سفراي اتحاديه اروپا در بغداد ، بر ضرورت آرام کردن فضاي مذاکرات خود با جمهوري اسلامي ايران تاکيد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ؛ مجلس اعلاي اسلامي عراق با صدور اطلاعيه‌اي اعلام کرد در ديدار بعد از ظهر امروز سيد عمار حکيم و سفراي اتحاديه اروپا در بغداد ، آخرين تحولات سياسي عراق به ويژه موضوع تظاهرات‌هاي اخير در برخي استان‌هاي غربي اين کشور نقد و بررسي شد. 

سيد عمار حکيم با تاکيد بر اين که ما از خواسته‌هاي مشروع و قانوني تظاهرکنندگان حمايت و دولت را به عملي کردن اين خواسته‌ها تشويق مي‌کنيم افزود ما در عراق نوين با هر گونه به حاشيه راندن يک گروه يا جريان خاصي موافق نيستيم و همه بايد در تامين آينده سياسي عراق گام بردارند. 

رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق همچنين از اتحاديه اروپا خواست تا در مسير خارج کردن عراق از بند هفتم منشور سازمان ملل گام بردارد. حکيم در بخش ديگري از سخنانش اتحاديه اروپا را به دوري گزيدن از سياست‌هاي دوگانه در برخورد با امور بين‌الملل به ويژه سوريه و بحرين دعوت کرد. وي همچنين از اروپايي‌ها خواست تا در فضاي آرام و به دور از تنش‌آفريني مشکل برنامه هسته‌اي را با جمهوري اسلامي ايران حل و فصل کنند. 

بر پايه اين گزارش ؛ نماينده اتحاديه اروپا نيز در اين ديدار ، ايران را کشوري بزرگ و پهناور توصيف و تاکيد کرد اتحاديه اروپا از هيچ تلاش مسالمت‌آميزي براي ادامه گفتگو با ايران دريغ نمي‌ورزد. 
همچنين سفير فرانسه در اين ديدار بر تلاش مجلس عراق براي يافتن راه حلي مناسب براي عملي شدن خواسته‌هاي تظاهرکنندگان تاکيد کرد. سفير آلمان در بغداد هم تنها راه خروج عراق از بحران کنوني را عمل کردن به قانون اساسي و دادن اختيارات بيشتر به مناطق اقليمي در اين کشور توصيف کرد. 


                                                   آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: حکیم ، اروپا ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار