برخلاف برخی از تصورات:

برآورد میزان پیشرفت پارکینسون در یک بیمار غیر ممکن است

برخلاف برخی از تصورات، برآورد میزان پیشرفت بیماری پارکینسون در یک بیمار غیر ممکن است و سرعت این پیشرفت و محدودیت های به وجود آمده در بیماران مختلف، می تواند بسیار متفاوت باشد.

مهیار مهین شفیعی متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: پارکینسون بعد از آلزایمر، معمول ترین بیماری تخریب کننده ای اعصاب بدن محسوب می شود و بر خلاف آلزایمر که به طور عمده و قالب در سنین سالمندی بروز می کند، پارکینسون در افراد میانسال و جوان نیز میزان بروز قابل ملاحظه ای دارد.

وی با اشاره به اینکه پارکینسون یک بیماری مزمن و پیشرونده است، تصریح کرد: علایم پارکینسون در ابتدا یک قسمت بدن را درگیر می کند و به مرور زمان قسمت دیگر بدن گرفتار می شود.

مهین شفیعی گفت: ارتعاش دست و پا، سفت شدن عضلات، آرام شدن حرکت اندام ها و تعادل ضعیف بدن از جمله مهم ترین علایم پارکینسون به ویژه در مراحل ایتدایی بیماری است که با گذشت زمان احتمال تشدید این علایم بیشتر می شود.


وی با اشاره به برخی از تصورات در خصوص پیش بینی و برآورد پیشرفت بیماری پارکینسون و علایم آن، تاکید کرد: بر خلاف برخی از تصورات، برآورد میزان پیشرفت بیماری پارکینسون در یک بیمار غیر ممکن است و سرعت این پیشرفت و محدودیت های به وجود آمده در بیماران مختلف، می تواند بسیار متفاوت باشد.

مهین شفیعی یادآور شد: البته با توجه به نوع و میزان سیر و پیشرفت بیماری، می توان نظرات و پیشنهاداتی در خصوص سرعت پیشرفت پارکینسون داد که این موضوع همانطور که گفته شد در حد یک پیشنهاد است.

وی خاطر نشان کرد: هر چند که پارکینسون یک بیماری همیشه در حال پیشرفت است، اما با تشخیص علایم او درمان به موقع بیماری و فراهم کردن شرایط برای کنترل بیماری، می توان سرعت پیشرفت بیماری را کند کرد و علایم و عوارض به وجود آمده را کنترل کرد./ع2
برچسب ها: پارکینسون ، بیمار ، ارتعاش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار