سردار نقدی:

با استفاده از فرمول "جنگ‌های نامنظم" در عرصه اقتصاد مقاومتی موفق خواهيم شد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: برخی افراد که با تحریم‌های آبکی لرزه به اندامشان می‌افتاد و نوای سازش سرمی‌دادند باید بدانند اگر قرار بود با آمریکا سازش کنیم، چمران‌ها را به قربانگاه نمی‌فرستادیم.

به گزارش خبرنگار دفاعي ـ امنيتي باشگاه خبرنگاران، "سردار محمدرضا نقدی" رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نخستین یادواره شهدای جنگ‌های نامنظم که امروز در تالار وزارت کشور برگزار شد با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون زنجیره پیروزی ملت ایران قطع نشده است، اظهار داشت: تمام این کرامت و بیداری اسلامي را مدیون شهدا هستیم؛ مردان و زنان بزرگی که تمام وجود خود را وقف اسلام کرده و گمنام به لقاء پروردگار پیوستند.

وی افزود: شهدای جنگ‌های نامنظم از همین گمنامان هستند در حالی که نقشی بسیار اساسی در دفاع مقدس داشتند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار امیدواری کرد که برپایی این یادواره شروعی برای اقدامات گسترده‌تر جهت بیان معارف این بزرگ‌مردان و آنچه از آنها به جا مانده است، باشد.

نقدی جنگ‌های نامنظم را تسلیم نشدن و زیربار زور نرفتن دانست و تصریح کرد: در زمان جنگ، راحت‌طلبان و ترسوها به سراغ هر بهانه‌ای برای تسلیم شدن رفتند، اما مردانِ مَردی در جاهایی مانند ستاد جنگ‌های نامنظم به دنبال راهی برای مقاومت بودند.

وی خاطرنشان کرد: جنگ‌های نامنظم در حقیقت تسلیم نشدن در جنگی است که دشمن از لحاظ نظامی در ارزیابی‌های کارشناسی برتری دارد و با شناسایی نقطه ضعف دشمن و ضربه زدن به آن و دوری از نقاط قوتش به موفقیت دست می‌یابیم.

نقدی افزود: در روزهای ابتدایی جنگ که دشمن با پیشروی‌های خود گَرد ناامیدی در جبهه‌های جنگ پاشیده بود دو خورشید در جبهه‌ها طلوع کردند که یکی از آنان شهید چمران و دیگری بزرگمرد  انقلاب، امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: پس از کسب اجازه از امام(ره) از همان لحظات ابتدایی، رزمندگان ستاد جنگ های نامنظم به دشمنان حمله کرده و با منهدم کردن تسلیحات دشمن، نور امید را در دل رزمندگان تاباندند.

وی تصریح کرد: بسیجیان ارزشمندی که در کردستان به شهید چمران پیوستند به یاری او حماسه پاوه را رقم زدند و در معرکه‌ای بزرگ نقش‌آفرینی کردند و باعث شدند نیروهای مسلحی که قابلیت لازم را برای کسب پیروزی نداشتند آنها را الگوی خود قرار داده و به موفقیت‌های پیاپی دست یابند.

نقدی ادامه داد: در برهه‌ای از دوران دفاع مقدس به اشتباه، جنگ‌های نامنظم کمرنگ شد، اما بعد از برخورد با مشکلات متعدد باز هم تفکر این جنگ‌ها شکل گرفت و در شمال غرب و جنوب کشور حماسه‌های بزرگی آفریده شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با ابراز تاسف از اینکه در این عرصه نه فیلم و نه سریالی برای شناساندن بزرگ‌مردانی چون شهید مسعود رسولی ساخته نشده اظهار داشت: برخی افراد که با تحریم‌های آبکی لرزه به اندامشان می‌افتاد و نوای سازش سرمی‌دادند باید بدانند اگر قرار بود با آمریکا سازش کنیم، چمران‌ها را به قربانگاه نمی‌فرستادیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر دشمن با تمام جاه و جلال خود به میدان آمد ما هم خدا و اراده‌ای که برای دفاع به ما داده است را داریم و با استفاده از فرمول جنگ‌های نامنظم در عرصه‌هایی مانند اقتصاد مقاومتی که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده به نتیجه خواهیم رسید.

نقدی اظهار داشت: امروز باید میراث شهدای عزیز جنگ‌های نامنظم گرامی داشته شود و راه درخشان‌شان ادامه یابد تا دنیا بداند چون چمران، یاران باوفایش را دارد هرگز تسلیم ابرقدرت‌ها نخواهد شد.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: نقدی ، سازمان ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار