هشدار کلينتون درباره خطر تروريسم در آفريقا

کلينتون درباره خطر تروريسم در آفريقا هشدار داد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ هيلاري کلينتون وزير امور خارجه آمريکا روز چهارشنبه درباره خطر تروريسم در قاره آفريقا هشدار داد. 

کلينتون در پاسخ به سئوالات نمايندگان کنگره درباره حمله به کنسولگري آمريکا در بنغازي در سپتامبر گذشته اعلام کرد اين حمله بدون مقدمه صورت نگرفت.تحولات عربي موازنه قوا را در کل منطقه به هم زده است. بي ثباتي در مالي پناهگاهي براي تروريست هايي ايجاده کرده است که تلاش مي کنند نفوذ خود را گسترش و حملات بيشتري را از نوع گروگان گيري هفته گذشته در الجزاير انجام دهند .

کلينتون که قرار است چند روز آينده از وزارت امور خارجه کناره گيري کند، در کميسيون امور خارجي مجلس سنا اعلام کرد  نگراني در برابر تروريسم و بي ثباتي در شمال آفريقا موضوع جديدي نيست اما بعد از حمله بنغازي ما اقدامات ديپلماتيک را براي افزايش فشار به القاعده مغرب اسلامي و ديگر گروه هاي تروريستي در منطقه تشديد کرديم .

 هيلاري کلينتون توضيحات خود درباره حمله بنغازي را ساعت نه ( چهارده به وقت گرينويچ ) در کميسيون امور خارجي مجلس سنا آغاز کرد و قرار است سپس در مجلس نمايندگان توضيح دهد.در مجلس سنا دموکرات ها و در مجلس نمايندگان جمهوري خواهان در اکثريت هستند.هيلاري کلينتون به علت بيماري بيستم دسامبر نتوانسته بود در کنگره درباره تدابير امنيتي در کنسولگري آمريکا در بنغازي توضيح دهد.شبه نظاميان وابسته به القاعده با مواد منفجره و سلاح جنگي به کنسولگري آمريکا حمله کردند.


                                                    آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: کلینتون ، آفریقا ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار