انتقاد مدودف از اقدامات اتحاديه اروپا در بازار انرژي

ديميتري مدودف نخست وزير روسيه روز چهارشنبه کشورهاي عضو اتحاديه اروپا را متهم کرد موانعي در بازار انرژي ايجاد مي کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ريانووستي ؛‌ مدودف در مجمع جهاني اقتصاد در داووس گفت: در بازارهاي بزرگ، به خصوص بازار انرژي، موانع غير ضروري ايجاد شده است. اين موانع اسفناک مخصوصا به علت وجود قوانين موجود در بازار که به گذشته مربوط مي شود، بايد برطرف شود.

بسته سوم اتحاديه اروپا براي بازارهاي الکتريسيته و گاز با هدف جدا کردن توليد و عرضه از شبکه هاي انتقال، تسهيل تجارت انرژي در مرز، افزايش اثر بخشي مقررات ملي کشورها و پيشبرد همکاري ها و سرمايه گذاري هاي مرزي، شفافيت بيشتر بازار در گردش شبکه و تامين و همچنين همکاري ميان کشورهاي عضو اتحاديه اروپا ارائه شده است.وي گفت در صورتي که اين بسته اجرا شود، به يکپارچکي شرکت هاي انرژي دولتي مانند گازپروم روسيه کمک خواهد کرد.

 مدودف گفت: روسيه مخالف تغيرات نيست اما نتيجه آن براي همه اعضا سودمند خواهد بود . مدودف با تاکيد بر اينکه روسيه به گفتگو با اتحاديه اروپا در زمينه انرژي ادامه مي دهد، اعلام کرد: علاوه بر اين ما خودمان نيز به اين تغييرات علاقه مند هستيم اما حرکت يکجانبه نتايج ديگري را به دنبال خواهد داشت و اين موضوع براي روسيه غير قابل قبول است.


                                              آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: مدودف ، اروپا ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار