هفته هفتم از دور برگشت لیگ برتر والیبال؛

تداوم صدرنشینی پیکان

هفته هفتم از دور برگشت رقابتهای لیگ برتر والیبال با برگزاری شش مسابقه در شهرهای مختلف برگزار شد که طی آن پیکان همچنان صدرنشین ماند.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران، هفته هفتم از دور برگشت رقابتهای لیگ برتر والیبال باشگاههای ایران امروز چهارشنبه 4 بهمن ماه در حالی در شهرهای مختلف برگزار شد که تیم های مدعی روز سختی را پشت سر گذاشتند تا در ادامه مسابقات لیگ برتر ، رقابتهای حساس تری را از تیم ها شاهد باشیم. اما در مسابقات امروز تیم های پیکان، سایپا، تیم های پیروز این هفته بودند تا جدول رده بندی هم با تغییراتی مواجه شود.

اما در یکی از زیباترین بازیهای این هفته تیم پیکان تهران موفق شد 3 بر 1 بر حریف خود شهرداری ارومیه غلبه کند و به صدرنشینی اش در جدول ادامه دهد. در این بازی که به نوعی قدرتنمایی دو پاسور ملی پوش ایران هم بود معروف و حسینی افکار خود را به رخ یکدیگر می کشیدند اما در نهایت این تیم پیکان بود که موفق شد با تکیه بر کار گروهی و نظم همیشگی اش پیروز شود. اکبری که می دانست امروز کار سختی را درپیش دارد بازیکنان باتجربه خود را به میدان فرستاد تا یک رقابت دیدنی را رقم بزنند و همین اتفاق هم افتاد. در طرف مقابل هم جورجویچ صرب در تیم ارومیه ای نیروهای پرتوان و باتجربه ای را به میدان فرستاد اما حاصل آن رقابت پابه پا با تیم صدرنشین بود و تنها یک ست از آن تیم شهرداری ارومیه شد. در هر حال با این نتیجه پیکان با 42 امتیاز به صدرنشینی اش در جدول تداوم بخشید و شهرداری ارومیه هم با 32 امتیاز در رده پنجم ایستاد. به این ترتیب تیم پیکان در صورتی که در طول مسابقات بعدی بتواند تنها یک امتیاز را به دست آورد صعودش به مرحله پلی آف قطعی خواهد شد.

در تبریز هم تیم شهرداری تبریز در حالی که از سایپا البرز میزبانی می کرد مقابل این تیم شکست خورد. در این بازی شاگردان نفرزاده موفق شدند 3 بر صفر از سد میزبان خود بگذرند تا بازهم مساجدی در تیم تبریزی نتواند به برد دست پیدا کند. سایپا که در بازی رفت هم پیروز میدان شده بود توانست شکست هفته قبل خود را جبران کند و تا خود را به جمع دیگر مدعیان نزدیک کند. اما شهرداری تبریز با این شکست، سومین شکست پیاپی خود را در طول هفته های قبل تجربه کرد تا بدون کسب امتیاز هچنان با 17 امتیاز در رده دهم باقی بماند. سایپا هم با این سه امتیاز مهم 32 امتیازی شد و بالاتر از شهرداری ارومیه و به دلیل ست برده بیشتر به رده چهارم صعود کرد.

در جالب ترین بازی این هفته هم تیم های میزان خراسان و کاله مازندران رودرروی هم قرار گرفتند که در پایان تیم میزان در یک بازی زیبا توانست مدافع عنوان قهرمانی را شکست دهد و به رده ششم صعود کند. میزان که با حمایت هوادارانش در مشهد با قدرت مقابل کاله به میدان آمد توانست با نتیجه 3 بر یک از سد حریفش بگذرد و تنها یک ست را به این تیم واگذار کرد. قوچان نژاد که در این فصل به همراه تیمش به نتایج دور از انتظاری دست یافته است بار دیگر توانست قدرت و توان بازیکنانش را به رخ مدعیان بکشد و این بار نوبت شاگردان عطایی بود. البته کاله در بازی رفت هم مغلوب این تیم شده بود و این به معنای آن است که آنالیز تیم کاله در مقابل انگیزه بالای شاگران قوچان نژاد بی تاثیر بود. به این ترتیب و با ثبت این نتیجه تیم کاله با همان 35 امتیاز به رده سوم سقوط کرد و تیم میزان خراسان با 31 امتیاز در رده ششم جای گرفت.

اما در بندرعباس دیگر نماینده تهران یعنی نوین کشاورز موفق شد بر میزبان خود یعنی آلومینیوم المهدی بندرعباس غلبه کند. آرمات که برای جبران شکست دور رفت مقابل جنوبی ها بازیکنانش را آماده کرده بود توانست با نتیجه 3 بر یک بر حریفش پیروز شود و چهارمین پیروزی این فصل خود را جشن بگیرد. شاگردان دامغانی هم دو شکست را در هفته های قبل کسب کرده بودند و امتیازات زیادی را از دست دادنند در این بازی هم نتوانستند از شکست تیمشان جلوگیری کنند تا بدون امتیاز از این بازی بمانند و با همان 22 امتیاز در رده نهم قرار بگیرند. نوین کشاورز هم با سه امتیاز این بازی 14 امتیازی شد و در رده یازدهم ماند.

اما دیگر مدعی این فصل یعنی متین ورامین هم دیگر پیروز این هفته بود. این تیم در ورامین از بازرگانی جواهری گنبد پذیرایی می کرد که در نهایت میهمانش را با نتیجه 3 بر یک شکست دادو به رده دوم جدول صعود کرد. کارخانه که امروز پنجمین برد پیاپی تیمش را کسب کرد 38 امتیازی شد تا در روزی که کاله مازندران شکست می خورد این تیم به رده دوم برسد. البته متین بازهم در تقابل با این تیم پیروز بود چراکه بازی رفت را هم با پیروزی پشت سر گذاشته بود. در طرف مقابل هم جواهری هفدهمین باخت این فصلش را ثبت کرد تا با همان 5 امتیاز در رده آخر باقی بماند.

در یزد هم تیم پیشگامان کویر در ادامه روند شکست هایش بار دیگر شکست خورد تا پنجمین باخت پیاپی خود را کسب کند. در این بازی یزدی ها میزبان تیم باریج اسانس بودند که در این بازی شاگردان معدنی موفق شدند با نتیجه 3 بر 2 و در یک بازی دیدنی میزبان خود را شکست دهند و نهمین برد خود را به دست آورند. پیشگامان که از ابتدای نیم فصل دوم دچار افت شده ظاهرا هنوز نتوانسته خود را به شرایط آرمانی برساند و به همین دلیل هر هفته یک رده سقوط می کند. با نتیجه امروز تیم پیشگامان با 30 امتیاز در رده هفتم ماند و باریج اسانس هم با دو امتیاز این بازی 24 امتیازی شد و در رده هشتم جای گرفت.

نتایج کلی رقابتهای هفته هفتم از دور برگشت به شرح زیر است:
پیکان تهران 3 – 1 شهرداری ارومیه
(25-19 ، 25-27 ، 25-20 ، 25-22)
شهرداری تبریز صفر – 3 سایپای البرز
(23-25 ، 31-33 ، 18-25)
متین ورامین 3 – 1 بازرگانی جواهری گنبد
(20-25 ، 25-21 ، 25-21 ، 25-21)
پیشگامان کویر یزد 2 – 3 باریج اسانس کاشان
(21-25 ، 25-17 ، 25-20 ، 20-25 ، 13-15)
آلومینیوم المهدی بندرعباس 1 – 3 نوین کشاورز
(24-26 ، 25-20 ، 21-25 ، 16-25)
میزان مشهد 3 – 1 کاله مازندران
(25-18 ، 28-30 ، 25-23 ، 25-23)/آق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار