عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد:

لزوم اجرای کامل قوانین و مقررات مبارزه با پولشویی/ تنها به تذکر اکتفا نشود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بانک مرکزی برای کنترل تمامی تخلفات بانک‌ها از جمله پولشویی، قوانین و مقررات تدوین‌شده دارد و در صورتی که بانکی تخلف می‌کند، تنها به تذکر و هشدار اکتفا نکند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، موسی‌الرضا ثروتی در مورد اقدامات صورت گرفته برای مبارزه با پولشویی، اظهار داشت: تخلفاتی متوجه بانک‌ها است که بانک مرکزی باید طبق قانون اقدام کند تا متخلفان محاکمه شوند.

وی افزود: باید با هر گونه تخلفی برخورد شود و در این رابطه باید به طور جدی بانک مرکزی عمل کند. واقعاً جای تاسف است اگر چنین عملکردی را از بانک مرکزی شاهد نباشیم.

این نماینده مجلس گفت: پیامدهای این مسائل بی‌اعتمادی به سیستم بانکی است و این کارهای سوداگرانه بانک‌ها موجب شده دارایی بانک‌ها در طول سه سال دو برابر شود در حالی که اقتصاد در حالت رونق نبوده و مشخص نیست این سودها از چه محلی به دست می‌آید.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه بانک‌ها توجهی به تولید ندارند، تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از بانک‌ها تنها به دنبال کسب سود با فروش ارز و سوداگری هستند؛ البته ارز را هم بانک مرکزی و هم بانک‌ها در بازار آزاد فروخته‌اند در غیر این صورت افزایش یک باره ارز در بازار آزاد معنایی ندارد و این واقعا ضعف مدیریت و عملکرد دولت است که چنین مشکلاتی به وجود می‌آید.

ثروتی در گفتگو با فارس افزود: بانک مرکزی برای کنترل تخلفات بانک‌ها و پولشویی در این زمینه قوانین و مقررات تدوین شده را به مرحله اجرا دربیاورد و در صورتی که بانکی تخلف می‌کند تنها به تذکر و هشدار اکتفا نکند بلکه باید طبق قانون با متخلف برخورد کند.

برچسب ها: باشگاه ، اقتصادی ، پولشویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.