کاخ سفيد خواستار ازسرگيری مذاکرات صلح رژيم صهيونيستي و فلسطينيان شد

کاخ سفید روز چهارشنبه بار دیگر ازسرگیری مذاکرات صلح به بن بست رسیده بین رژیم صهیونیستی و فلسطینیان را درپی انتخابات پارلمانی در فلسطین اشغالی خواستار شد .

به گزارشسرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران   به نقل از رویترز  ، کاخ سفید روز چهارشنبه بار دیگر ازسرگیری مذاکرات صلح به بن بست رسیده بین رژیم صهیونیستی و فلسطینیان را درپی انتخابات پارلمانی در فلسطین اشغالی خواستار شد .

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در انتخابات روز گذشته اسرائیل پیروز شد اما این پیروزی ضعیف تر از آن چیزی بود که برای حزب راستگرای وی انتظار می رفت.

جی کارنی سخنگوی کاخ سفید از گمانه زنی درمورد تلاش های نتانیاهو برای تشکیل یک ائتلاف حاکم جدید پس از برتری احزاب میانه رو خودداری کرد اما گفت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا احتمالا برای تبریک گفتن به نتانیاهو با وی تماس تلفنی خواهد داشت.

کارنی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درمورد تاثیر احتمالی انتخابات اسرائیل بر تلاش ها برای صلح بین اسرائیل و فلسطین افزود : « ما معتقدیم آنچه درحال حاضر ضروری به نظر می رسد مذاکرات مستقیم بین اسرائیلی ها و فلسطینیان است تا دو طرف بتوانند درمورد مسائل مهم ازجمله راه حل تشکیل دو کشور گفتگو کنند . »

اوباما در نخستین دور ریاست جمهور خود نتوانست در تلاش برای برقراری صلح بین اسرائیل و فلسطین به پیروزی دست یابد .

فلسطینیان فعالیت های شهرک سازی اسرائیل را مهمترین مانع برسر دستیابی به راه حلی دائم برای مناقشه اسرائیل و فلسطین و تشکیل یک کشور فلسطینی واقعی به پایتختی بیت المقدس می دانند .

اکثر کشورها شهرک سازی اسرائیل را اقدامی غیرقانونی می دانند و قدرت های غربی نیز از تصمیم اخیر دولت بنیامین نتانیاهو برای ساخت هزاران واحد مسکونی جدید در کرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس به شدت عصبانی شدند .

برخی تحلیلگران می گویند اوباما در دومین دور ریاست جمهوری خود ممکن است تلاشی جدید را برای کمک به دستیابی فلسطین و اسرائیل به یک موافقتنامه صلح آغاز کند .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار