مشهد/

صیانت از بیت المال، صرفه جویی و بهره وری یکی از مهم ترین ارکان اقتصاد مقاومتی است

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: صیانت از بیت المال، صرفه جویی و بهره وری یکی از مهم ترین ارکان اقتصاد مقاومتی است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حجه الاسلام نظافت در جمع تعدادی از فعالان فرهنگی شهر مشهد در محل حسینیه قرآن و عترت این شهر با تشکر از خدمتگذاران شهر افزود: شهردار و مسئولان شهری سرمایه های ما هستند و کمال تشکر را از آن ها داریم.

وی با بیان این که رابطه مردم با مسئولان باید رابطه ارباب و نوکری باشد، افزود: مسئولیت در فرهنگ اسلامی و رضوی یک امانت است که باید از این امانت به بهترین شکل محافظت کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه سیستم حکومت امام علی(ع) را نیز همین گونه دانست و بیان داشت: همچنین باید به حرف مردم گوش داد و نباید گفت آن ها چه کاره هستند.

وی تاکید کرد: همچنین در صورت ایجاد بدگمانی بین مردم، باید مسئولان توضیحات لازم را برای رفع این بدگمانی بدهند.

نظافت با بیان این که این کار خود یک نوع ریاضت برای مسئولان به حساب می آید، ابراز داشت: نظارت از دیدگاه امام علی(ع) در روزگاری که هیچ نوع حرفی از دموکراسی امروزی نبوده، یک امر پذیرفته شده است.

وی با تاکید بر این که مسئولان باید حرف هایی که بر زبان مردم جاری می شود را جذی بگیرند، تصریح کرد: صرفه جویی و بهره وری یکی از مهم ترین ارکان اقتصاد مقاومتی است که باید مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه بهترین نوع فعالیت فرهنگی را عمل گرایی دانست و متذکر شد: رسم زندگی ائمه(ع) از اسمشان مهم تر است و باید در عمل حکومت علوی در جامعه به مرحله اجرا درآید.

وی اعلام کرد: در صورت وجود سوال و یا شبهه ای، موضوع باید از طریق مراجع قضایی پیگیری شود که در غیر این صورت شاهد ایجاد مشکلاتی شبیه وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 خواهیم بود.

نظافت عنوان کرد: از مسئولان قوه قضاییه و دادگستری می خواهیم که هر چه سریع تر تکلیف آقای سرویها را مشخص کنند و اگر در دادگاه صالحه، شهرداری تبرئه شد، همه ما دستانمان را بالا می بریم.

وی با بیان این که با هر نوع فساد باید مقابله کرد، یادآور شد: فساد، نظام را زیر سوال نمی برد و این عدم نظارت و برخورد با فساد است که این باعث این کار می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که حساسیت نسبت به فقر کم شده است، اضافه کرد: در شهری که بعضی ها از زباله دانی مواد غذایی خود را جمع می کنند نباید اسراف از سوی برخی مسئولان شکل گیرد.

وی رضایت مردم را یکی از سرمایه های حکومت اسلامی دانست و گفت: مراقب هستیم از اختلافاتی که بین مردم و مسئولان شکل می گیرد، دشمنان سوء استفاده ای نکنند.


برچسب ها: محل ، حسینیه ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.