اردبیل /

كتاب حاوی فرهنگ اسلامی ما برای غرب از اسحله خطرناك تر است

استاندار اردبیل گفت: كتاب به عنوان وسیله ترویج فرهنگ اسلامی ما برای غربی ها حتی خطرناك تر از اسلحه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / اكبر نیكزاد در جلسه مشترك كمیته نهضت مطالعه مفید و انجمن كتابخانه های عمومی استان اردبیل افزود: غربی ها از ترویج اعتقادات و فرهنگ ما در قالب كتاب در جامعه خود هراس داشته و به هیچ وجه اجازه نشر نمی دهند.

وی اضافه كرد: چكیده ای از فرهنگ، رسوم و سنن هر جامعه ای در كتاب های منتشر شده در آن جامعه نمود پیدا می كند و اگر به جامعه ای دسترسی نداشته باشیم می توانیم با مطالعه كتاب ها به آداب، اعتقادات و سنن آن جامعه پی ببریم.

استاندار اردبیل ادامه داد: از این رو همه مسوولان و مردم باید تلاش كنند تا از ناشران حمایت شود تا فرهنگ و اعتقادات اصیل ما در جامعه و در جهانی كه تشنه این فرهنگ است، منتقل شود.

نیکزاد در ادامه بیان كرد: خوشبختانه هر كتابی كه در كشور ما منتشر می شود، فیلترهای خاص خود را دارد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی كتاب ها را پیش از انتشار به خوبی مورد بررسی كارشناسانه قرار می دهد.

وی افزود: از این رو هرچه مردم كتاب های موجود را بیشتر مطالعه كنند، آگاهی بیشتری از فرهنگ اصیل و آداب ایرانی و اسلامی پیدا خواهند كرد و در این زمینه مكانی بهتر از كتابخانه وجود ندارد.

نیكزاد تشریح كرد: اهمیت مطالعه و كتاب بر همگان واضح بوده و امروز كتابخانه از آن حالت تشریفاتی خارج و تبدیل به مكانی برای مطالعه مفید افرادی شده كه در خانواده شرایط را ندارند.

وی اضافه كرد: اگر می خواهیم جامعه ای پیشرو، سرافراز و بالنده داشته باشیم باید به كتابخانه به عنوان یكی از نیازهای اساسی اقشار مختلف جامعه و به خصوص قشر جوان نگاه كنیم.

استاندار اردبیل همچنین با تاكید بر ترویج فرهنگ مطالعه گفت: از وقت خالی كه مردم در مجامع عمومی نظیر اتوبوس ها و بیمارستان ها دارند باید به بهترین شیوه استفاده كرد و كتاب در اختیار مردم قرار داد تا فرهنگ كتاب و كتابخوانی جای خود را هر چه بیشتر و بهتر در جامعه بازكند/س

برچسب ها: اردبیل ، کتاب ، فرهنگ ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.